Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Keynote hyperlink fundering

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-09-25 12:20

Sitter med ett bildspel i vilket jag vill lägga in en hyperlänk till en hemsida. Så långt inga problem, men min fundering är hur återgår jag smidigt till bildspelet efter surfningen?
Finns det ett snabbkommando eller måste jag klicka på programikonen i dockan? Då jag gör detta så återgår jag till början av aktuell "slide" vilket jag inte vill utan jag vill fortsätta där jag slutade alternativt hoppa till nästa "slide".

Kan du inte bara avlsuta webläsaren med äpple-Q ?

  • Medlem
  • 2006-09-25 19:05

Det är sant men det vore "snyggare" och enklare att kunna glida in och ur Keynote visningen på ett snyggare sätt.

Är det du som ska hålla i presentationen? Skapa en ny användare (utan lösenord) där du redan lagt upp rätt hemsida innan presentationen satt igång, när det är dags så använder du bara snabbt användarbyte för att ta dig till Safari och Keynote.

  • Medlem
  • 2006-10-05 12:43

Har tyvärr redan haft presentationen och löste det osmidigt genom att länka ut till Safari och sedan gå via dockan tillbaka till starten av "sliden". Är dock fortfarande intresserad av att kunna direkt gå tillbaka i bildspelet där man slutade utan fullösningar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-05 16:41

Gör som niklas säger - effektfullt och bra

/Tangen

Öppna Safari.
Skriv in "keynote:" i adressraden. Ta tag i proxy-ikonen framför texten och dra ner den till bokmärkesraden så du får ett nytt bokmärke som bara innehåller keynote:

Du kan förstås döpa om den till något tjusigare.

Nu kan du klicka på bokmärket så hoppar du tillbaka till Keynote. Testa att klicka på länken jag gjorde.

  • Medlem
  • 2006-10-06 12:48

Nu snackar vi!! Tackar för det tipset, snyggt och smidigt.

1
Bevaka tråden