Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Front row problem varning

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2006-10-05 20:48

Försökte och installera Front row 1.3 på min 1G mac mini och de gick inte så bra . när den startades om så kom jag bara fram till en blå skärm , det gick inte o komma in på skrivbordet . så jag fick installera om osx ..

  • Oregistrerad
  • 2006-10-05 21:07

Front Row Enabler kan kecka ur systemet rejält.

Dessutom är det inte godkänt av Apple.

Kan man installera om osx och ändå behålla sina filer??

Jag har nämligen exakt samma problem... kommer bara till den blå skärmen efter att ha installerat fronrow med hjälp av enabler =(

Jag har ett flertal väldigt viktiga filer på datorn som inte får gå förlorade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-05 23:12

Front Roe enabler förstör systemet om man har en Wireless Mighty Mouse som man installerat drivrutiner till. Det står på hemsidan.

Och, ja man kan installera om systemet utan att tappa bort alla filer. Välj bara ''Arkivera och Installera'' när du installerar om, så skapas en mapp som heter typ ''Previous System'' eller nått sånt. Där finns då det gamla systemet...

Tackar för svaret!
Men jag hade ju inte ro att vänta så jag testade direkt efter mina tidigare inlägg.... och det gick ju som på räls. ALLT är ju kvar, alla inställningar i programmen, t.o.m. mina pågående nedladdningar (av freeware) togs upp där de slutade.
Jag kan med andra ord inte se någon som helst skillnad på mitt system nu och före ominstallationen. Klockrent!

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2006-10-06 22:47

de försvann några program för mej men allt annat verka vara på sn plats ... , trodde det var kört då bara blå skärmen kom fram ..

1
Bevaka tråden