Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp är det fel på min MBP?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-04 08:16

Nu börjar ja bli lite konfunderad:confused:

Varje gång jag kört bootcamp så står min klocka fel när jag drar igång osX igen. Jag börjar fundera om det är nåt fel på det interna batteriet, för visst ska det väl finnas ett sådant som håller koll på bland annat klockan?

En till sak som jag reflekterat över är funktionen att byta batteri i min gamla PowerBook bara genom att sätta den i vila och sedan byta batteri lite snabbt, när jag provar samma sak med min MBP så stänger den av direkt efter att jag plockat ur batteriet.
Beror det också på det interna batteri??

Hjälp

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-04 18:47
Ursprungligen av nordstar:

Varje gång jag kört bootcamp så står min klocka fel när jag drar igång osX igen. Jag börjar fundera om det är nåt fel på det interna batteriet, för visst ska det väl finnas ett sådant som håller koll på bland annat klockan?

Jag har gått över till Parallells men jag hade också detta fel men har för mig att det rättades vid någon uppdatering. Senaste ver. är 1.1.1

http://www.apple.com/macosx/bootcamp/

• Oregistrerad
  • 2006-10-07 01:12

Okej... kan inte gå över till paralells än eftersom ända anldeningen till att köra windows för mig är spel (ändå väldigt sällan) men det ska väl komma stöd för 3D senare även i Paralells....

är det någon som har någon tanke angående batteribyte utan att stänga av datorn??

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-07 08:39
Ursprungligen av nordstar:

Okej... kan inte gå över till paralells än eftersom ända anldeningen till att köra windows för mig är spel (ändå väldigt sällan) men det ska väl komma stöd för 3D senare även i Paralells....

Jag syftade på Boot Camp. Länken går till senaste versionen. Ursäkta om svaret var luddigt.

• Oregistrerad
  • 2006-10-07 12:08

Problemet är hur systemen sparar tiden eftersom tidsskillnaden mellan OS X och Windows brukar vara 2 timmar nu (vilket är skillnaden mellan UTC och CEST).
Har för mig att det är samma problem mellan Linux och Windows, det är alltså inget fel med batteriet...

• Oregistrerad
  • 2006-10-07 23:23
Ursprungligen av ptr:

Problemet är hur systemen sparar tiden eftersom tidsskillnaden mellan OS X och Windows brukar vara 2 timmar nu (vilket är skillnaden mellan UTC och CEST).
Har för mig att det är samma problem mellan Linux och Windows, det är alltså inget fel med batteriet...

Okej det tack då fick jag iaf ett bra svar på det...

Däremot är jag fortfarande väldigt osäker på hur det ligger till med batteri byte i vila som på min gamla PB

1
Bevaka tråden