[FONT="Arial"]Hej b0bben.
Jag får väll börja med att tacka för att någon äntligen svarade på mitt inlägg. Jag väntar oxå på att boken ska släppas har bokat den hos en bokhandel som ska ta hem den när den kommer (så man får sig en chans att titta innan man köper) men de sa inte till mig att den inte var släppt ännu bara att det kunde ta ett tag för dom hade den inte på det svenska lagret. Så det var faktist inte förrens idag som jag reagera på att det bara gick att boka den och att den inte är officielt släppt ännu.
Men men tillbaka till det viktiga och det är att du rekomendera någon lättare bok också vid sidan om som tog upp "java/JSP" men har du inget förslag att komma med? Jag är som sakt nybörjare men jag höll på med lite C++ i skolan (VG). Men det var ju som sagt ett tagsen sedan dess. Sen har det blivit lite lättare saker i ActionScript 2 till flash och html, css och sånt. Men nu så har jag en ideé på ett stort projekt som jag skulle villja ha som en hobby på kvällar och helger och då fastna jag lite grann för att köpa en mac (MacMini) och börja programera i java och då i webobjects som är gratis.
Snälla bombardera mig inte med saker som att det finns många andra gratis också för det vet jag och jag har testat en del av dem genom små tutorials som jag hitta på nätet men det kändes inte rätt. Jag har även testat lite webobjects också för jag låna en dator i två veckor och det kändes som det var mer logiskt och strukturerat uppbyggt (men jag hade ärligt talat ingen aning om vad jag gjorde :">) och det kändes som det var ett bra flyt i funktionerna.
Just därför så är jag ute efter en bra bok att lära mig ifrån.
Med Vänliga Hälsningar
Peter J Gustafsson
P.S. Detta är även ett sätt att få mig att byta till mac :rolleyes: D.S.[/FONT]