Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

POSIX-Fel när jag försöker ladda upp filer

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2006-10-10 22:19

Jag har googlat, och sökt här på forumet, men hittar inget som hjälper mig.

Jag har försökt lägga upp screenshots på imageshack.us (och andra tjänster med för den delen) och får följande felmeddelande:

Citat:

Safari kan inte öppna sidan ”http://www.imageshack.us/”. Felet var: ”POSIX error: Invalid argument” (NSPOSIXErrorDomain:22) Välj Rapportera bugg till Apple från Safari-menyn, anteckna felnumret och beskriv vad du gjorde innan du såg det här meddelandet.

Det enda jag luskat fram är att det kan ha något med Safaris cache att göra..
Jag har Safari version 2.0.4 (419.3)

Fungerar det för er?
Några idéer om vad som kan vara fel?

MVH
Roxtroem

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2006-10-18 19:26

Ingen som har nån idé?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-18 23:08

Vad som händer är att Safari gör ett OS (POSIX) anrop. Detta returnerar ett fel och sätter errno till 22 vilket betyder "Invalid argument", dvs att programmeraren till Safari skickade in ett felaktigt värde då han anropade OS-rutinen.

Det är lite svårt att gå vidare och analysera felet utan att veta vilken kodrad vi pratar om och att ha källkoden tillgänglig. Så du får nog göra som de säger och skicka till Apple...

Om du VERKLIGEN vill gräva själv kan du hoppa in i terminalen och läsa mansidorna för ktrace och kdump, och ha lite roligt...

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2006-10-19 17:03

Aha! Det är alltså ett fel i Safari, då ska jag skicka en rapport till Apple. Men, jag tycker att det borde vara fler som har samma problem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-19 21:30

Jag gick just in på länken du angav med Safari utan problem. Är det en specifik sida på sajten? Varför tror du det har med cachen att göra?

Jag har precis samma version av Safari som du. Jag kör Powerbook G4.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2006-10-22 00:49

När jag har valt en fil från datorn att ladda upp och klickar på upload/skicka så uppstår felet. Att det kunde ha med cashen att göra snappade jag upp på nått forum, med det behöver inte alls stämma.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2006-10-22 19:11

Har installerat om, med besvär, men det gick till slut. Arkivera och installera. Samma fel fortfarande.

1
Bevaka tråden