Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låg prestanda, behöver jag mer RAM?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag upplever att datorn emellanåt går lite segt, vet inte om det är jag som har för höga förväntningar eller om det är något annat.

När datorn har varit igång ett tag, så kollar jag i activitymonitorn verkar det vara onödigt mycket virtualmemory som används och så. Vet inte om det kan ha någon betydelse.

Macbook Pro 2ghz
1024 mb RAM
5400 Harddrive

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-12 15:08
Ursprungligen av sandstrom:

Jag upplever att datorn emellanåt går lite segt, vet inte om det är jag som har för höga förväntningar eller om det är något annat.

När datorn har varit igång ett tag, så kollar jag i activitymonitorn verkar det vara onödigt mycket virtualmemory som används och så. Vet inte om det kan ha någon betydelse.

Macbook Pro 2ghz
1024 mb RAM
5400 Harddrive

Man kan säga såhär; om du skall ha parallels igång kommer det gå segt, för det drar en hel del kraft. 1Gb minne räcker jävligt långt, sålänge du inte kör parallels kan man säga. Isf hade jag rekommenderat 2Gb. Men som sagt, jag använder BootCamp istället, och klarar mig helt utmärkt på 1Gb.

Att det börjar gå segt beror troligtvis på att datorn swappar, dvs RAM:et är slut och den börjar använda hårddisken.

Okey, tack.. ska försöka investera i lite mer ram senare i år när/om jag har råd.

1
Bevaka tråden