Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Sedan min senaste uppdatering av Msn-programvara till min 10.4.7-burk har alla överföringar i Msn - till och från datorn - gått sjukt långsamt.
Någon som vet varför?
En bild på 2,9 mb tog ungefär en minut (med Bredbandsbolagets snabbaste bredband på båda sidor).
På jobbet (sitter på pc) förde jag över ett avsnitt av en tv-serie på 233 mb på samma tid (vad vi har vet jag inte, men på andra sidan fanns Bredbandsbolagets snabbaste bredband).
Väldigt irriterande.
Om man använder MSN genom Adium så brukar det bero på att filöverföringen går genom Microsoft servrar istället för direkt mellan klienterna, vilket gör det väldigt segt. Men jag trodde den officiella klienten använde sig av direktkontakt. Och om det var bra innan 10.4.7 så beror det väl på något helt annat.
Jag minns inte om det var bra innan 10.4.7, bara att det var bra innan MSN 5.1.1. I den här versionen blir jag dessutom nedkopplad upprepade gånger.
Kan det vara någon inställning?
Så vad ska jag göra? Installera om MSN 5.1.1? Kryssa för någon port (nej, jag vet inte vad det betyder)? Leta upp någon inställning?
Alla förslag mottages tacksamt.
Mercury Messenger är en obekväm, minneskrävande och inte minst ful MSN-klient, som enligt mina erfarenheter har snabba filöverföringar. (Länk: http://www.mercury.to/)
Mercury Messenger är en obekväm, minneskrävande och inte minst ful MSN-klient, som enligt mina erfarenheter har snabba filöverföringar. (Länk: http://www.mercury.to/)
För mig går det otroligt segt att skicka filer till vissa personer och blixtsnabbt till andra, alla som jag skickar saker till har bredband och senaste versionen av messenger till PC. Vet inte vad som orsakar skillanaden mellan olika personer.
Men en sak, den av mina vänner som klagar mest på min Mac (kallar mig Mac-nörd) går långsammast att skicka till. Mac stikes back!!
går det inte att fixa så att man kan pc:s msn till mac. så att man kan kolla på cam o öyssna på ljudklipp. för att jag har den senaste versionen och den e hemsk. eller det är bara att hålla ut till nyare och bättre kommer?
går det inte att fixa så att man kan pc:s msn till mac. så att man kan kolla på cam o öyssna på ljudklipp. för att jag har den senaste versionen och den e hemsk. eller det är bara att hålla ut till nyare och bättre kommer?
Skaffa dig Mac-kompisar och kör med iChat i stället.;)