Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny t-shirtonlinedesignshop är ute. Kritik önskas!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Japp, nu har jag tjuvsläppt vår hemsida med designverktyget PrintStyler™ där man gör sina egna tryck på t-shirts etc.

Vi är inte riktigt klara, det saknas en del information, manual etc. och DesignTorget är ganska fattigt ännu men det fylls på inom kort. Likaså utbudet av grafik, symboler mm.

Testa gärna sidan och designverktyget, sen ventilerar ni era åsikter här. Känn er fria, är det skitkasst eller ser ut som en gammal ost så säg det. Saknar ni nån funktion så skriv ner det också.

Surfa runt och leta fel vetja Vi själva kör Mac med Safari och Firefox och har inte hittat några större issues, men PC-folket har grymtat lite.

Här är länken: http://www.uniprint.se

Mvh / Peter Samuelsson, arbetsnarkoman

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-09-28 17:16

Ser hel-sjysst ut.

Nu hinner jag dock inte springa runt och leta fel, men kul är det att göra t-shirtar. Drog till med en skylt på ett övergångställe, och sedan texten "Övergångsställe is the shit". Antar att denna t-shirt skapar lite "titut" hos folk på stan, men jag funderar fortfarande.

Jag hade ju gillat lite med Apple, men antar att Apple säljer sina egna t-shirtar och blir förmodligen inte speciellt nöjda när ert företag börjar trycka eget.

Skall komma ihåg sidan i vilket fall, rekommenderar jag för bekanta.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-28 18:12

Kul att det äntligen börjar hända saker!

Men du. Ska menyn verkligen se ut så här?
Mac OS X Camino och FireFox 2.0 visar den så tills man gör en reload på sidan. Kan det vara en CSS-bugg månne?

Ursprungligen av Spooky:

Kul att det äntligen börjar hända saker!

Men du. Ska menyn verkligen se ut så här?
Mac OS X Camino och FireFox 2.0 visar den så tills man gör en reload på sidan. Kan det vara en CSS-bugg månne?

Precis samma fel grymtade PC-nissarna om med Firefox. Vi har lyckats återskapa felet i vissa PC-burkar men inte alla. Firefox är det enda (förutom några issues med IE) som strular.

Vi letar för fullt och hoppas hitta en lösning/orsak inom kort.

UPPDATERING! Nu funkar det på alla webbläsare, det var ett breddfel i CSS:en till båda menygrupperna.

Mvh / Peter Samuelsson, Shirtprintevangelist

Senast redigerat 2006-09-28 19:35
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-28 18:36

Som "betatestare" av trycket (om jag nu kan kalla mig det) så kan jag bara säga att kvaliteten på trycket är helbra!!

Janne

Ursprungligen av jannes:

Som "betatestare" av trycket (om jag nu kan kalla mig det) så kan jag bara säga att kvaliteten på trycket är helbra!!

Janne

Tjena! Roligt att du tyckte det. Du ska veta att det var lite halvnervöst
att posta ett färgtryck till en färgkonsult
.... trots allt så kan man ju aldrig komma ifrån att vi trycker på bomullsfibrer
och då ser ju trycket annorlunda ut mot t ex papper.

Mvh Peter Samuelsson
fd Teknikansvarig/PrePresschef på Prinfo Bergs och numera "Shirtprintevangelist".

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-14 00:07

Går det bra att ladda upp et vitt äpple mot svart och tryla det på en svart t-shirt? Hehe, då får man en "Apple official merchandize t-shirt" utan att ha behövt åka till USA.

Vore najs.. =P

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-10-14 13:12
Ursprungligen av boris91:

Går det bra att ladda upp et vitt äpple mot svart och tryla det på en svart t-shirt? Hehe, då får man en "Apple official merchandize t-shirt" utan att ha behövt åka till USA.

Vore najs.. =P

Peter har säkert inga problem att trycka ett vitt äpple av nåt slag på en svart t-shirt. Men han är däremot säkert tveksam att trycka Apples exakta logga. Eller ens tryla den.

Ursprungligen av boris91:

Går det bra att ladda upp et vitt äpple mot svart och tryla det på en svart t-shirt? Hehe, då får man en "Apple official merchandize t-shirt" utan att ha behövt åka till USA.

Vore najs.. =P

Hej!

Risken är väl att dom stämmer kallingarna av oss om vi gör "official merchandise"-tröjor.
Men du kan ju ladda upp egen grafik i PrintStyler™ och göra en sådan tröja.

Citat från hemsidan:
Trycker ni vad som helst?
Nej, men nästan. Vi trycker ALLT, med undantag för motiv som strider mot vår etiska policy, eftersom detta i många fall även är olagligt. Tänk även på det är olagligt att göra motiv med copyrightskyddat material (detta har vi dock ingen praktisk möjlighet att kolla upp, så det tar Ni själva ansvar för).

Mvh / Peter Samuelsson, Mactokig T-shirttryckare

Ursprungligen av doGG:

Ser hel-sjysst ut.

Jag hade ju gillat lite med Apple, men antar att Apple säljer sina egna t-shirtar och blir förmodligen inte speciellt nöjda när ert företag börjar trycka eget.

Tack så mycket!

Jo, Apple rockar Vi har en kollega som har grymma apple-motiv på sina tröjor, killen är ett grafiskt geni. Här är länken: http://tiddliboom.com/categories.php?category=1

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-28 18:52
Ursprungligen av powerpete:

Tack så mycket!

Jo, Apple rockar Vi har en kollega som har grymma apple-motiv på sina tröjor, killen är ett grafiskt geni. Här är länken: http://tiddliboom.com/categories.php?category=1

"Grafiskt geni" <rodna, rodna />
Tack så mycket för komplimangen...

Vad är det för tryckteknik?

Ursprungligen av David Molarin:

Vad är det för tryckteknik?

InkJet! Maskinen sprutar färgen direkt på plagget (även vit färg för färgade plagg). Mer info finns under frågor&svar/tryckmetoder.

Mvh / Peter Samuelsson

1
Bevaka tråden