Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicktime 5.0.2 under Mac OS X

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det fler än undertecknad som har problem med att få QT 5.0.2 att fungera under X?
Som ni säkert noterat behöver man den absolut senaste QT:n för att kunna se exempelvis trailen till nya James Bond som ligger på apple.com. Jag verkar dock inte kunna installera och få senaste QT:n att fungera, vilket är grymt frustrerande. Om någon av er har haft samma problem och löst det - hur gjorde ni?

• Medlem
  • 2002-05-29 14:20

Den senaste versionen är 5.0.4

Det är inget märkvärdigt med den nya James Bond traliern.. Det är en Sorenson Video 3 med Qdesign 2 audio, precis som alla andra traliers hos Apple och skall fungera utmärkt från qt 5.0.2

Om du fortfarande har qt 5.0.2 har du inte uppdaterat systemet på länge, vilken systemversion har du?

Kör software update och/eller qt-update

här kan du ladda ner färdiga installerare

http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/

• Medlem
  • 2002-05-29 14:44

Hmm, blev lite osäker, det följer med en QT.5.0.4 installer till Final cut 3, men den finns nog inte som software update. Hur som helst, James Bond trailern skall funka med alla qt versioner som följer med osx (om du inte kör en två år gammal beta)

Funkar det inte har nått blivit korrupt och du får installera om.

Aktuell version av QT för OS X är väl 5.0.6 om man har kört alla software updates. Förut har det följt med specialversioner av QT på installationsskivorna till FCP och det gjorde det även på 3:an. Sedan följer resten av uppdateringarna med.

• Medlem
  • 2002-06-02 17:48

Alexandra okej, jag har kört sexan ett bra tag nu så jag har lite dålig koll på dom "offeciella" versionerna

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-02 18:35

Sitter på en BlåVit G3 / 350 MHz och kör OS X (10.1.4), Har QT 5.0.2 och den fungerar utan att gnälla, vare sig jag kör streamade filmer eller laddar ner hela filer...

Just Apples trailersida är välbesökt av mig och hittills inga problem med några filmer...

Desstå mer problem har jag med Windows Mediaplayer...och när kommer egentligen RealPlayer för OS X ?!?

[ 02 Juni 2002, 18:37: Meddelandet ändrat av: Clavius ]

Även om ni säkert vet det så vill jag bara tipsa om att QuickTime Player och QuickTime inte är samma sak. QT Player är bara en (och det finns många andra) spelare som spelar upp filer som ryms i ramverket för QuickTime. För att se version av QuickTime ramverket i OS X så gå in System Preferences, välj QuickTime och sedan "Om QuickTime". Jag har alltså QT Player 5.0.2 och QuickTime 5.0.6 med OS X 10.1.4

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-03 00:56

Tack Alexandra,

nu förstår jag varför jag inte kan uppdatera Quicktime Player till version 5.0.6, är väl litet trög.

Ylan

1
Bevaka tråden