Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej. Har köpt en ny fin MacBook som jag är super nöjd med. Tänkte att jag skulle köra in Tiger i min gamla MiniMac men fick ett fel när jag satt in medföljande tiger skiva och bootade om. Nu undrar jag har jag gjort något fel eller är det så att cd:n jag fick med MacBooken är bara för Intel ?
Så det är så alltså. Det käns inte direkt lockande att köpa en tiger installation för något gamalt.. Om man kollar på applestore så hittar jag inget om att man kan välja PPC eller Intel när man beställer Tiger..
Så det är så alltså. Det käns inte direkt lockande att köpa en tiger installation för något gamalt.. Om man kollar på applestore så hittar jag inget om att man kan välja PPC eller Intel när man beställer Tiger..
Det är för att det säljs bara PPC löst...
Alla intelmacar som sålts har levererats med Tiger.
Är det inte så att det går att installera på både PPC och Intel med en Tiger-skiva i paket från hyllan? Ligger det inte installtionsfiler för bägge på den? Vid installationen väljs rätt paket.
Har för mig att jag läste det nånstans.