Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att dela ut filmer via RSS - Hur börjar vi?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En slags nybörjarfråga: Vi vill på jobbet låta andra, på ett enkelt sätt, ta del av de kortfilmer vi producerar. Vi vill att de skall kunna prenumerera på dem, t ex via iTunes och sen ladda ned dem till t ex sin iPod.

Vi kan redan en hel del av detta från konsumentsidan så att säga, men hur gör vi när vi nu vill börja från andra sidan, som den som distribuerar? Krävs något av våra servrar, hur skapar man en RSS-ström, att tänka på vid komprimering mm mm?

• Oregistrerad
  • 2006-10-17 12:07

Du kan använda iWeb + .Mac och skapa en blogg för filmer och musik etc. Varje ny post i bloggen kan innehålla ett klipp och blir då en ny artikel i den RSS-strömmen.

Denna ström kan man prenumerera på i t.ex. iTunes.

Funkar bra för mig, när jag sprider lite ljud- och filmklipp till släkt och vänner.

PodCast Maker ($29.95)
Feeder ($29.95)

Ursprungligen av Hagelin:

PodCast Maker ($29.95)

Jag har tankat hem Podcast Maker för utvärdering och det verkar ju onekligen vara ett mycket trevligt program. Men hur jag än bar mig åt kunde jag bara få det att tanka upp filerna till rot-katalogen på servern. Att få den att hamna under www.mindomän.se/podfiler gick tessempelt inte.
Är detta något du känner igen?

/mvh David

Om du bara är intresserad av att få hjälp att skapa rss:en som du sedan publicerar på valfri plats, rekommenderas Feeder.

1
Bevaka tråden