Här kommer lite fina bilder
Disktornet:
Med "öppen dörr"
Express/34 kortet i macbookpron.. (lite synd att det är så stor klump..)
Dock vet jag inte något program som man kan testa hastighet på diskrana men jag kan lova att det går INTE långsamt! whoho!
Ett stort plus är att den var rejält tyst och kall. gillar dock inte att dioderna för varje hdd lyser starkt blått.. lysen även på baksidan. och dessa blinkar i full rulle när man gör något vilket man blir lite störd på.. nog en vanesak.
metallen på mbp och disktornet matchar kanon!..
bomba mig med frågor så ska jag försöka besvara så gott jag kan!
update:
Kan skriva vad som ingick när jag köpte kortet och disktornet...
Med kortet fick jag med enbart en cdskiva och manual.. Man var tvungen att installera drivarna ifrån skivan men det tog bara någon sekund..
Med disktornet fick man med skruvar. 6st nycklar av samma modell och alla är identiska har inte fattat varför ännu. man fick även med en esata kabel. och manual..
Det var mycket lätt att installera diskarna i tornet.. det bara att ta ut en "tray" och lägga disken i den och skruva fyra skruvar under. efter som det är hotswap var det bara att trycka in den och så var det klart.
Det jag gillar med tornet mest är att det är i metall som mbp så dom matchar fruktansvärt bra ihop.. det jag även gillar är kuddarna tornet står på... man kan trycka på tornet ovan så sjunker kuddarna ihop lite.. detta är nog för att minska stötar och knuff som kommer ifrån bordskivan.. mycket bra!
om det finns en disk i ett fack lyser en grön lampa brevid.. och har man mountat OCH har någon aktivitet på den disken börjar en blå (stark) diod brevid lysa.. så dom lyser inte konstant... har även märt att den stänger av inaktiva hårdiskar...
Vad kostade detta då?
Strunta i väskan.. och komihåg att dessa priser är utan frakt.