Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säker start med trådlöst tangentbord

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-18 13:06

Måste göra en säker start för att installera nytt firmware på ett grafikkort. Problemet är att jag bara har ett trådlöst bluetooth tangentbord. Datorn känner därför såklart inte av att jag håller nere Shift vid uppstart, tangentbordet funkar ju inte förrän systemet är laddat.

Finns det något annat sätt att göra en säker omstart? Typ från terminalen eller nått?

• Oregistrerad
  • 2006-10-18 13:12

Om jag inte minns helt fel så kan du ställa in det i onyx att nästa omstart skall bli en säker start.

Japp, hade faktiskt onyx på burken jag sitter på så jag kollade. Och under Parameters -> General så har du valet startup mode, och där kan du välja Safe Mode.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-18 13:17

Lysande! Jag skall prova detta på en gång.

Tack!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-18 13:19

Hmm, jag har ett Apple blåtandstangentbord och jag kan minsann hålla inne cmd-s för single-user-mode vid boot.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-18 13:36
Ursprungligen av d-bug:

Hmm, jag har ett Apple blåtandstangentbord och jag kan minsann hålla inne cmd-s för single-user-mode vid boot.

Det har aldrig funkat för mig, märkligt. Nåväl, Onyx fungerade utmärkt, jag tackar igen för tipset!

Beth4

Jag testade nyss och det fungerade utmärkt att starta brorsans mac mini i säkert läge genom att hålla inne shift-tangenten på det trådlösa tangentbordet vid uppstart.

1
Bevaka tråden