När jag skulle byta användare via Fast-User Switch blev skärmen helt blå, och inget hände. När jag started om datorn (den hårda väggen) kunde den inte boota! Den kom inte längre än halvvägs genom "Startar OS X" dialogen, och sedan blir skärmen blå! Jag har använt Skivverktyg för att kontrollera hårddisken, men fann inga fel. Alla mina filer finns kvar, tack och lov. Just nu överför jag dom till min farsas dator via FireWire Disk Mode. Jag har testat allt jag vet, men kan inte få datorn att starta! Snälla, hjälp!
Jag har en känsla av vad som kan ha strullat till det... Front Row Enabler... det stod att detta kunde hända, men jag är en sådan äventyrare att jag struntade i det...
För övrigt, om jag måste installera om OS X, vad gör jag för att behålla mina filer? Om jag använder Archive and Install, kommer filerna i mappen Användare/Delat att sparas? (Det är där jag har mitt iTunes biblioket). Och vad händer om jag bara kör Uppdatera? Det gör inget om alla program, etc. går förlorade, men musiken i Användare/Delat och Dokumenten och Bilderna i min hemmapp vill jag ha kvar!
Kör Mac mini G4 med OS X 10.4.8. Köpt datorn med 10.4 Tiger.
Till slut, ursäkta att jag ställer så många frågor, men det är lite jobbigt att datorn, efter ett praktisk taget felfritt år helt plötsligt inte bootar!