Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangent som fastnar.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick min MacBook idag och är helnöjd, med ett undantag, 'T'-tangenten fastnar ibland. Det är inget riktigt problem, men det kan ofta vara ganska irriterande. Någon som har haft liknande problem eller förslag på hur jag ska kunna lösa det?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-20 21:35

Service. Ledsen att vara en sådan pessimist, men det är det enda vettiga alternativet. Du har kollat så att där inte är några ojämnheter på tangenten som kan göra att den fastnar antar jag? Om där skulle vara något sådant kan du ju testa att fixa det själv, men jag rekommenderar inte det.

Ett tips är att gå till närmaste verkstad och be dem beställa hem ett nytt tangentbord. När de sen får det (vilket kan ta upp till en vecka) lämnar du in datorn och får den fixad på en till två dagar jämfört med en till två veckor om du lämnar in datorn direkt.

Det är nackdelen med MacBookens nya tangentbord, som jag har förstått det gick det att byta enstaka tangenter på tidigare modeller, men på MacBooken och framåt måste man byta hela tangentbordet.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-11-08 23:38

Det problem som jag kan tyckas finnas på min MB är att ä tangenten inte alltid reagerar, man måste liksom göra ett rikigt trycket ovanifrån om man kommer lite snett eller på en kant så tar den inte trycket, lite jobbigt i längre texter. Går det att lämna den på service och få sånt åtgärdat.

Hmmmm... "ä" reagerar dåligt på min oxå. Är det fler som har samma problem?

1
Bevaka tråden