Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IE7 ute!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-19 05:51

http://www.microsoft.com/ie IE7 final! Get it while it's hot!
Eller inte?

edit: Gå till länken på egen risk.
Baron

Snyggt länkat lurifix

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-19 07:31

Misstänker att detta blir en kortlivad tråd...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-25 08:58
Ursprungligen av vanilj:

Misstänker att detta blir en kortlivad tråd...

du hade fel

/Tangen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-19 07:33

kanske inte om ni fortsätter att hålla den vid liv. Måste erkänna att det var lite roligt på morgonen.

/Tangen

• Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-19 15:01

Fast IE7 är faktiskt ute nu, men även jag har ju mina gränser

http://secunia.com/advisories/22477/

Vad säger man, världsklass?

Ja, den versionen av webläsaren verkar helt klart bättre. Iaf den du länkade till

• Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-19 23:48
Ursprungligen av apple4ever:

Ja, den versionen av webläsaren verkar helt klart bättre. Iaf den du länkade till

Jupp jupp, den har stöd för tabbar, RSS och klarar av att få med hela sidan på en utskrift!! !WOW!?=

Saknas bara att den (andra versionen...) är säker, snabb, portabel, innovativ, har inbyggd adblock, går att bygga ut med plugins, kan zooma websidor, o lite så, så är den nästan ikapp!

IE7 verkar bara vara ännu ett skräpbygge av Microsoft.

• Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-21 16:36

Har visst fått förbättrat CSS-stöd men saknar fortfarande en del saker som firefox stödjer, klarar fortfarande inte acid2-testet, och de har inte lagt till någonting från CSS 3 så de som vill ha det lär få vänta, IE 8?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-21 16:46

Jag har haft IE7 på datorn i drygt 2 månader - det slutade fungera helt en gång, och hängde sig 5-6 gånger.. Installerade om s**ten i förrgår. Vet ej varför.

Jag sitter just nu med Win XP Pro och har precis uppgraderat till IE7. Jag tycker pesonligen att den är mycket bättre än Firefox då den har ett större visningsfält och ett smart tabbsystem. Smart Webbläsare helt enkelt.

Anser för övrigt att Macanvändarnas kritik mot Microsoft ibland är omotiverad. Ska nämnas att jag själv har Mac och kör OS X.

• Oregistrerad
  • 2006-10-25 09:25
Ursprungligen av christianolsson:

Jag sitter just nu med Win XP Pro och har precis uppgraderat till IE7. Jag tycker pesonligen att den är mycket bättre än Firefox då den har ett större visningsfält och ett smart tabbsystem. Smart Webbläsare helt enkelt.

Anser för övrigt att Macanvändarnas kritik mot Microsoft ibland är omotiverad. Ska nämnas att jag själv har Mac och kör OS X.

Håller med dig helt och hållet!

Och snälla, ska ni börja klaga på säkerhetshål i webläsare så läs på om firefox och opera innan ni klagar på IE...

• Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-21 22:07

Du kan väl ta bort saker där uppe i firefox om du vill ha större yta, vet inte vad du menar med "smart tabsystem", vet inte hur det skiljer sig mot firefox? Finns väl dessutom plugin för att konfigurera hur tabbarna fungerar i firefox.

• Oregistrerad
  • 2006-10-24 22:49

Om vi nu antar att alla skaffar 7:an relativt snabbt och man kan strunta i 6:an ganska snart: Innebär det några förändringar för webbkodande? Slipper man göra IE-fixar i css-dokumenten framöver? Kommer man att kunna använda sig av nya häftiga tekniker som man inte orkat innan eftersom för få webbläsare stött funktionerna?

1
Bevaka tråden