Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Partiotineringen fungerar ej.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Valdemarsvik
  • 2006-10-21 20:28

Har nu installerat BootCamp och ska partiotinera hdd'n. Men jag har ett problem, det står att det inte går att partiotinera den för att jag måste formatera om den som en "Mac OSX Extended (Journaled) volume" Jag gick in på skivverktyg och kollade vad min hdd var för sorts volym. Det var en MAC OSX Extended (Journaled), så varför tjafsar BootCamp med mig om det? Jag har uppdaterat allt till det senaste.

Någon som vet vad jag ska göra?

/M

Jag fick något fel när jag skulle partitionera en disk med Boot Camp, dock inte det felet du får, men Boot Camp tyckte att jag skulle formatera om disken. Vilket jag inte hade lust med...
Jag skulle göra en 10GB partition och hade 15GB ledigt, vilket visade sig vara felet. Jag slängde ut ca 5GB så jag hade ca 20GB ledigt och vips så funkade partitioneringen.
Så har du en väldigt full disk kanske det kan hjälpa att slänga en del.

• Medlem
  • Valdemarsvik
  • 2006-10-22 20:50

Jag löste det genom att slänga ut några gb på hdd'n, vipps så gick det utmärkt.

Jag har 28 Gb ledigt och ville partitionera upp 15Gb, men det funkar inte för den vill inte flytta på vissa filer. Och så vill bootcamp att jag ska formatera om hela datorn, vilket jag INTE har lust med.

Någon som vet något?

1
Bevaka tråden