Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mellel på svenska? Hur ska jag ordna det?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaha, har tankat hem Mellel (senaste version). Men inte blir det på svenska inte! Jag har följt Mellels instruktioner på http://www.redlers.com/mellellocalisation.html, dvs. att gå in i Systeminställningar/Internationellt och dra det svenska språket överst i listan. Loggar sedan ur å startar Mellel igen. Resultat: menyerna fortsätter på engelska.

Hur ska jag göra när det inte fungerar att följa Mellels "lokaliserings"-instruktion? Slänga en .plist? Köpa programmet? Offra en liten gris?

EDIT: Kan säga att jag nu provat att installera om Mellel (utan större framgång).

MVH Frustrerad

Senast redigerat 2006-10-22 23:49
  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-10-23 00:04

Har kollat på problemet. Har tankat ner senaste mellel versionen och ser att svenska stödet är inte inkluderat i filen därför kan du inte köra svenska. (välj visa info på programmet och titta under fliken språk). Det bästa är att slänga ut en tråd på mellels support formum och fråga om den anonserade stödet för svenska.

Update: gjorde en sökning på deras formu och fann denna tråd:
http://forum.redlers.com/viewtopic.php?t=596&postdays=0&postorder=asc&highlight=swedish&start=15
Där det står sist att svenska stödet är något som dom hoppas släppa snart.

Tack, mycket snällt av dig tok!

Engelska är att föredra

Själv tycker jag bättre om den engelska versionen. Anledningen är att Mellel har egna termer som är lite svåröversatta. Intet ont om den svenska översättningen men eftersom Mellel är okonventionellt gentemot andra traditionella word-program behöver jag ofta kolla Mellel-guide och Tutorial for beginners för att lära mig olika funktioner i Mellel. Att ha Mellel på svenska och sedan läsa om Mellels funktioner på engelska förvirrar mig mycket. Så nu är det skönt med Mellel på engelska och då kan jag lättare förstå diskussioner på Mellel forum samt kolla i brukanvisningen.

Greenjuice

Bra tips!

1
Bevaka tråden