Tackar för alla svar! Får pröva lite imorgon!
Kommentarer
Ja, jag har gått tillbaka till QuickTime 5.06 eftersom jag trodde felet kunde ligga hos QuickTime 6. Dock förändrades inget.
1. audioplayback ska vara på low
Okej… denna tror jag är satt på high faktiskt.
2. audio sync kompensator skall vara på off, omdu inte använder en canon camera som capture
Vet inte om jag har denna inställning… Kör som sagt genom en DV-converter från VHS:er så… Var ställs det in?
3. inte digitalisera över tidkodsbrott, (kolla noga det går att missa)
Ännu en gång… kör genom en DV-converter. Vet inte exakt hur den hanterar hela grejen med tidskoder. Läser på Directors Cut:s hemsida att den synkar ljud genom bilden på nått sätt, men original tidskoden går förlorad.
4. ha separat disk för renderfiles ,och den andra för capture scratch.
Huuummm… okej… jobbigt. Då får jag ta startup-disken för renderfiles och det ska man ju egentliggen inte ha.
5. funkar inget av ovanstående:
duplicera projektet , försök igen
Okej
6. installera FCP 3.02 under 9.2.2 och kör därifrån. OSX buggar fortfarande mycket mer än 9.2.2:an enligt många. viktiga projekt= os9.
ditt projekt går att öppna under 9 om du lägger själva projekt ikonen på program ikonen.
Kom aldrig till det idag, men det skulle inte förvåna mig om allt fungerar som det ska i OS9. Generellt sätt är jag ganska missnöjd med Final Cut för OSX. Jag kan ex. inte ens batch-exportera fler än fyra DV-filer över nätverekt. Då krasha programmet!
7. hur har du installerat dina diskar? har du 2st i datorn eller har du en annan lösnng?
Ja, vi har två IDE diskar i datorn. 1st Westerndigital på 100Gb (system/program) samt 1st IBM 76GB (cache/swap/mediafildisk).
Kom och tänka på att man egentliggen ska ha projektfilen på systemdisken, men mediefilerna på en annan… Kanske kan hjälpa (har dock aldrig tänkt på det förr och aldrig haft problem förr… i OS9)
Tack igen för svaren!