Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FCP3 script

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mötte häromdagen en norsk fotografkolega på ett teknikmöte på Danska TV2 "Östra Jylland" (Århus) som påstod att en dansk programerare hade skrivit 2 filer/script som skulle göra det möjligt med realtidsrenderingar på de lite långsammare macarna som annars inte ska klara sådant Han påstod att det handlade om att byta ut 2 av Apples FCP-filer. Någon som känner igen detta och vet var man kan hitta dom?

OM du är road av att se lite bilder från TV2 i Århus - la upp en del bilder samt en streamad film - finns här:

http://homepage.mac.com/publicservice/tv2ojdk.html

Den som är road av hur en modern arbetsplats kan designas så rekomenderar jag en genomtittning av de 40 stillbilderna.

- Olle

Tack Mikael, desvärre så får man följande lilla medelande när man försöker hämta filen "At the request of the Apple Legal Department, all download links to ´The Dane Hack´ & ´The Dane Hack 2´ have been removed..."

Har nu försökt följa scriptets text från xlr8yourmac. Återkommer om vinsten blir som på dessa 2 bilder:

jag har kört dane hack 1 och det har funkat alldelles jättebra. ganska enkel princip. FCP kollar först vad man har för dator och låser upp sina realtidsfunktioner efter datormodell. danehack säger åt fcp att låsa upp allt den har på vilken dator som helst.

I demokratitråden vad får man skriva, gav jag exempel på att just detta fCP hack kanske inte sågs med blida ögon av apple. moderatorn menade tvärtom.

Det visar sig att Apple stängde danehack sidorna men att 99.mac överlevde i allafall. Vad kan vi lära oss? jo att Apple inte är ute efter sidor som 99mac. Och att vi kan diskutera friare än vi tror här , bara moderatorn tillåter.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: j skaneby:
FCP kollar först vad man har för dator och låser upp sina realtidsfunktioner efter datormodell. danehack säger åt fcp att låsa upp allt den har på vilken dator som helst.

Tycker att det är moraliskt tvivelaktigt att Apple låter ett script bestämma om jag ska tvingas köpa en extra snabb dator för att kunna använda vad som egentligen finns i programet... lite utav MS-fasoner som jag ser det. Har svårt att tro att hårdvaran skulle ta skada av dessa modifierade script.

1
Bevaka tråden