Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FCP3 & offlineRT - AKUT HJÄLPBEHOV

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En redigeringskolega skrev till mig följande som hon behöver hjälp med - själv har jag inget svar så med allas samlade kunskaper så kanske vi kan hjälpa henne ???

Har köpt min powerbook och försöker febrilt att använda Media manager så att jag ska kunna jobba offlineRT i sommar. Bråttom har jag - men känner mig allmänt korkad. I manualen verkar allt så enkelt men i verkligheten får jag inte till det. Har du gjort sådana här omvandlingar från DV till OfflineRT? Du har ju en powerbook. Eller känner du någon anna "fena" på FCP m m. Jag tror att jag behöver bara "lite" hjälp eftersom jag är ganska påläst trots allt. Men det klickar nånstans...
Jag måste få till det åtminstone hjälpligt - helst senast måndag kväll (10 juni). Har slitit hela helgen... Har du något tips?

om du har klippt ett projekt i Offline RT, så använder du mediamanagern och create a new project, make offline, delete unused media from items, sen batchar man om sitt material men denna gång i DVPAL. Poängen är att man nu bara har kvar och tankar tillbaka de klippen som har använt i sin film och och inget onödigt råmaterial. Denna procedur kräver dock att man förstår vad man gör, och inte blint följer instruktioner. Kanske skall din vän specificera lite mer exakt vad hon inte förstår. det är nog lite nervöst att göra detta i ett skarpt projekt första gången. kanske kan hon göra en kopia på sitt projekt och prova sig fram där?

1
Bevaka tråden