Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Texten syns ej i MSN-meddelanden från mitt Adium.

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-26 21:07

När jag försöker skicka meddelanden till vänner på msn, så ser man inte min text. Det är helt tomt. Dock kan man se att folk får mina meddelanden då de svarar på det. Extremt störande, och hjälp behövs riktigt snabbt!

Skrev en lite mer förklarande rubrik. /Johan S

Senast redigerat 2007-01-11 13:09
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-26 21:44

Ingen hjälp?

Det jag har förstått är att det är någon fil som spökar i mim Adium mapp. Frågan är bara vilken.

Installera ett nytt tema för text-fönstret idag, det borde vara boven i det hela. Dock konstigt att alla teman påverkas av detta...

Kom igen nu 99mac, visa vad ni går för!

• Oregistrerad
  • 2006-10-26 21:50

Ta bort det du senast installerat eller byt tema och se om problemet kvarstår...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-26 21:52

Har gjort det, samma problem.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-26 22:35

Ingen?

Inte så simpelt att det är vit text?

Mvh,

Kasta preference-filen som ligger i din användares "Preferences"-mapp, och starta sedan Adium igen. Kan funka.

• Oregistrerad
  • 2006-10-27 11:16

Sök via spotlight upp allt som heter Adium och kasta det, sen laddar du ner det och installerar det igen

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-27 15:03

Hitta en mapp med alla möjliga inställningar, så jag kopiera den mappen och tog bort den ursprungliga. Senv var det bara att lägga in plistfilerna tills jag hitta den konstiga filen.

För framtida referens kanske du kan nämna namnet på den konstiga filen.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-27 22:03

Grejen var den att jag tog bort tre filer först, och då det var än av dessa så behövde jag inte göra så mycket mer sen. Jobbet var redan klart på första försöket om man säger så.

Har laddat ner och installerat ett tema, hur skiftar jag till det, det heter iadium.... Det är ett tema för kontaktlistan...

1
Bevaka tråden