Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag mötte Lassie

Tråden skapades och har fått 125 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-30 12:44
Ursprungligen av kitesurf:

Konrad har klart hårdast Lassie, Baron knappar in
SJälv så har man inte mycket att komma med, drack öl med Björk och hennes pojkvänn och deras sällskap på en krog i Reykjavík, vintern 95. Pojkvännen och jag hamnade i luven på varandra rätt snabbt
Slutade med att ingen av damerna i sällskapet ville följa med mig hem...

Jag har också druckit öl med Björk, på Ari í Ögri i Reykjavik när hon spelade med Sugar Cubes, innan hon blev solo. Vi pratade engelska, jag sa att hon hade bra utlevelse, då blev hon glad och skålade med mig.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-10-20 23:36

Jag har hjälpt Babsan att knäppa klänningen.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-10-29 19:31

Jag spillde ner ICA-Olas, killen i ICA-reklamen, biostol på någon galapremiär.
Försökte balansera in 2st jumbopopcorn med tillhörande läsk. Han var lagom munter när han insåg att sätet var indränkt i Fanta.

Jag har ätit födelsedagstårta med Lotta Engberg.

• Medlem
  • 2006-10-29 22:52

Min sambo har varit tillsammans med Niklas Strömstedt.

• Medlem
  • 2006-10-29 23:13
Ursprungligen av Baron:

Min sambo har varit tillsammans med Niklas Strömstedt.

Är du sambo med Efva Attling? (vilket isf gör dig till Eva Dahlgren?)

• Medlem
  • 2006-10-30 15:47
Ursprungligen av Giggs:

Är du sambo med Efva Attling? (vilket isf gör dig till Eva Dahlgren?)

Nä, men hon heter faktiskt Eva.

Har träffat Krille P många gånger.
Har sett Kajsa Bergkvist träna många gånger innan hon blev stor/känd.
Har träffat Hela gänget i Brainstorm (3a i Eurovision 2000)
Har träffat Marija Naumova som vann Eurovision 2002.

sen lite halvkändisar som de flesta inte vet vilka det är också.

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-10-30 08:48

Jag och några polare har fallit på knä för Lasse Berghagen, när han stod och chippade golf på Gröna Lund för ett antal år sedan. Han höll god min och gav oss handen, i en gest som antydde att vi fick lova att kyssa den kungliga dito. Lasse B är en skön lirare med självdistans. Min mor hävdar att han återberättade detta på Allsång någon vecka senare, så vi gjorde nog ett fint intryck trotts för mycket öl (därav fallandet på knä).

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-10-30 08:50

Är "du" med Lotta Bromés far, som fö är en mycket lugn och sansad herre med rätt smak gällande datorer. Och då menar jag inte Dell...

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-10-30 08:52

Har i ilska gett fingret åt Ingvar Oldsberg.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-30 11:35
Ursprungligen av Snooze:

Har i ilska gett fingret åt Ingvar Oldsberg.

Han är en rackare på att dricka gin & tonic med... & flirta med flickor som är långt ifrån hans ålder.:tveksam:

Siewert Öholm försökte sno min parkeringsplats utanför bokmässan i Göteborg år 2000. Hade väntat ganska länge på att en långsam tant skulle lyckas backa ut och precis när jag skulle köra in kom han farande som ett jehu, men jag avgick med segern.

Mest förvånande är han körde en Ford Ka. Vet inte riktigt hur han tog sig in i den.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-30 11:33

Kalle Sändare satt barnvakt åt mig...

Jag har delat bord med Kjell Höglund i restaurangvagnen på X2000. Han drack vin och jag drack öl.

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-30 12:45
Ursprungligen av ohennig:

Jag har delat bord med Kjell Höglund i restaurangvagnen på X2000. Han drack vin och jag drack öl.

Det måste vara fel, han ska ju dricka "En stor stark" som det heter i den berömda visan.

Ursprungligen av Konrad:

Det måste vara fel, han ska ju dricka "En stor stark" som det heter i den berömda visan.

Jag vet, men valde att inte påpeka det. Antar att han hade stönat högt och gått någon annanstans om jag sagt något, alternativt kastat mig av tåget.

Ursprungligen av ohennig:

Respekt!
(man vänjer sig)

En kompis till mig hade Kay Pollack som barnvakt.

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-30 19:58

Jag har sett när Tommy Lindström tankade bilen.

jag har spelat brännboll med Ringo Stars look-a-like

Suttit bredvid Krister Nordin (enda svensken som gjort mål på Wembley) på planet på väg till Fotbolls-VM i Berlin i somras. Börje Salming och Felix Herngren var med på samma plan

• Medlem
  • 2006-10-30 23:20
Ursprungligen av ru4real?:

Suttit bredvid Krister Nordin (enda svensken som gjort mål på Wembley)

Tänkte att det där inte kunde stämma så jag kollade upp det (taget från AIK:s hemsida):

"Krister Nordin gjorde målet mot Arsenal på Wembley hösten 1999. Även Fredrik Ljungberg gjorde mål för Arsenal i den matchen. Är Krister Nordin och Fredrik Ljungberg de enda svenska spelarna som gjort mål på Wembley, inklusive när andra svenska klubblag besökt Wembley, svenska landslaget som spelat på Wembley, samt svenskar som deltagit i engelska cupfinaler på Wembley?

I OS 1948 spelade Sverige både semifinal och final på Wembley. Då gjordes svenska mål av Henry "Garvis" Carlsson 2, Gunnar Gren 2, Gunnar Nordahl och Kjell Rosén. 1959 vann Sverige med 3-2 mot England på Wembley och målen gjordes av Agne Simonsson 2 och Bengt Salomonsson. 1968 gjorde Rolf Andersson mål när Sverige förlorade med 1-2. Dessutom har Anders Limpar gjort mål på Wembley och vi har säkert glömt några spelare som vi kommer att bli påminda om. "

• Medlem
  • Mjölby
  • 2006-10-31 08:13

Vad sägs om VM i fotboll 1958 på Idrottsparken i Norrköping, Frankrike mot Nordirland? Turneringens skyttekung Just Fontaine fick snedträff och vara bara farsans näve från att demolera morsans nuna. Vi satt på extra bänkar på innerplan. Det kunde man då.
Raymond Kopa kom f ö med i Världslaget. Liksom nordirernas målis Harry Gregg, ni vet han som överlevde Man Uniteds flygkrasch året innan.

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-11-01 19:24

Min far skakade hand med Juri Gargarin efter hans rymdresa, de träffades i Kemi i Finland. Det var inte jag, men jag tycker det är ganska häftigt att min far "mötte Lassie".

• Medlem
  • Mjölby
  • 2006-11-01 19:29

Jag trodde att jag fått er andlösa och kanske också lite knäckta.
Så kom efter ett antal timmar en andrahands-Gagarin! Tungt, mycket tungt även det.

• Medlem
  • 2006-11-01 23:21
Ursprungligen av Le:

Liksom nordirernas målis Harry Gregg, ni vet han som överlevde Man Uniteds flygkrasch året innan.

Kraschen var faktiskt samma år, 1958.

/Fotbollspetimätern

• Medlem
  • Mjölby
  • 2006-11-01 23:30
Ursprungligen av Giggs:

Kraschen var faktiskt samma år, 1958.

Absolut.

Always eager to learn.

Ursprungligen av Giggs:

Tänkte att det där inte kunde stämma så jag kollade upp det (taget från AIK:s hemsida):

"Krister Nordin gjorde målet mot Arsenal på Wembley hösten 1999. Även Fredrik Ljungberg gjorde mål för Arsenal i den matchen. Är Krister Nordin och Fredrik Ljungberg de enda svenska spelarna som gjort mål på Wembley, inklusive när andra svenska klubblag besökt Wembley, svenska landslaget som spelat på Wembley, samt svenskar som deltagit i engelska cupfinaler på Wembley?

I OS 1948 spelade Sverige både semifinal och final på Wembley. Då gjordes svenska mål av Henry "Garvis" Carlsson 2, Gunnar Gren 2, Gunnar Nordahl och Kjell Rosén. 1959 vann Sverige med 3-2 mot England på Wembley och målen gjordes av Agne Simonsson 2 och Bengt Salomonsson. 1968 gjorde Rolf Andersson mål när Sverige förlorade med 1-2. Dessutom har Anders Limpar gjort mål på Wembley och vi har säkert glömt några spelare som vi kommer att bli påminda om. "

jag ber om ursäkt... Fick den informationen av en AIK:are på väg ner till Berlin.. Han var helt säker... Jag har inte kollat fakta..Håller på Elfsborg

Min pappa har suttit fast i en hiss med Kerstin Dellert och dansat med Lill-Babs

Bevaka tråden