Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Please restart your system! Hjälp!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-29 12:54

Jag har en PB 15" med 1,67GHz, 1,5 gb minne och 100 gb hdd som vägrar att starta! När jag skulle väcka den från vila imorse får jag en varninsskylt som säger "Please restart your system". I bakrunden syns de program som var öppna när datorn sattes i vila, och längst ner syns en load-skala som fastnat halvvägs. Jag har startat om flera gånger, men fått samma skärm varje gång. Jag har också tagit ut batteriet och minnena, rensar PRAM och PMU eller vad det heter, men utan framgång. Det felmeddelande jag får är också korrupt så tillvida att skärmen delas mitt i och bilden "repeteras". Jag har också försökt boota på osx-skivan..
Min garanti går ut v.45, så jag måste besluta om service snart isf. Hjälp!

• Oregistrerad
  • 2006-10-29 13:21

Skicka in den på service nu då...

Det du får är en "kernel panic" och det kan man få någon enstaka gång pga av något fel i systemet eller något program, men om du får det hela tiden och inte ens kan boota på skiva så är det ju något fel på datorn. Trasiga minnen är ju inte ovanligt för att nämna ett tänkbart problem. Skicka in den.

• Oregistrerad
  • 2006-10-30 18:59

Det var mycket riktigt kernel panic, och orsaken var ett nyinköpt minne som var defekt. När jag tog ut det så funkade allt som vanligt. Det blir tillbaka till macoteket och byta det.. Tack för hjälpen.

He he.. ja, jag sa ju det

1
Bevaka tråden