Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Volym via fjärrkontroll försvann i itunes

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-10-19 20:33

Alltså, har kört itunes och fått det att funka bra. Har en MB länkad till Airport express som jag kopplat till stereon.

Fram till nu så har jag kunnat sköta volymen med fjärrkontrollen men den sänker inte itunes volymen utan sänker datorn huvudvolym som för tillfället inte påverkar musiken som jag spelar upp i itunes/frontrow.
Har funkat bra förrut, jag tror inte jag varit och pillat på inställningar men kan inte svära på detta.

-Nån som vet hur jag får tillbaka volymkontrollen via fjärrkontrollen? -Den funkar för volymsymbolerna sänks men ljudet påverkas inte.

Ja just det, har näst nyaste versionen av itunes, typ 6. nånting alltså inte 7::an.

• Oregistrerad
  • 2006-10-19 20:39

du måste väll ändra på stereon?

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-10-19 21:00

Jo, det kan jag ju göra, men jag vill ju slippa köra med två fjärrkontroller. En till stereon för att sänka volymen och så den lilla vita till MB:en för att hoppa mellan låtara, man har nog med fjärrkontroller som det är menar jag.

-Har jag skiten så vill jag skiten ska funka helt enkelt, speciellt eftersom den funkade bra i förrgår.

Fler förslag? -tips och gärna lösningar tas emot gladeligen.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-10-19 21:49

i iTunes inställningar, sedan under avancerat => allmänt. I mitten där har du inställnignar för volymkontroll för fjärrhögtalare.

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-10-19 21:55

Har testat att kryssa i och kryssa ur "avaktivera itunes-volymkontroll" men det hjälper inte. -tyvärr.

Mer förslag som kan hjälpa mig?

Hejsan,

har exakt samma irriterande problem. Kontaktade support som inte kunde hjälpa mig.

Har dock laddat ner senaste firmware version af airport express på mac.com och detta medförde att jag "ibland" kan höja volymen på stereon med remoten men inte sänka den, skumt...

Hör gärna av er om någon lyckats med en lösning på detta problem!

/bobo

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-30 23:11

Anledningen till att du "ibland" kan höja volymen beror på att om din iTunes volym inte är på max så kommer den också att höjas till max när din systemvolym har "gått i taket".

Önskar själv också att man i Frontrow kunde kontrollera iTunes volymen.... den som väntar på ngt gott....

Tills dess så kan man ju använda programmet Mira.
http://twistedmelon.com/

1
Bevaka tråden