Ahh, man ska väl skriva sitt första inlägg någonstans. Så det platsar väl bra här, finns det att säga om mig?! Jo, jag är en medvetslos typ, kanske lite orkelös också. Men jag har ett vanligt namn också Joel tror jag att det var, och jag 24år, bor sen ett år tillbaka i grannlandet Norge.
Trivs riktigt bra här i Oslo, men det tror jag alla gör som tycker om att dricka pils och ha det avslappnat. Men största fördelen är ändå att flickorna verkar ha någon förkärlek till svenskar. Det är man inte sen på att utnjyttna...hmm
Är för tillfället arbetslös, men vi får väl se hur länge. Med truckkort innan jul så är man väl i stort sett garanterad jobb här, men jag är så trött på lager mentaliteten.
Så om någon vet något annat mer intressant jobb, som man klarar med en enkel gymnasiekompetens. Bara att ropa till, lönen är inte det viktigaste utan att jobbet är stimulerande.
Ska vi ta lite datorhistorik också?!
Jag har använt windows från 3.11 tiden och fram tills för tre veckor sedan, har väl testat lite Linux men fastnade inte för det.
Men nu har jag köpt en macbook, det var som så att jag bara tröttnade på XP och blå blinkande HP. Ville helt enkelt få lite omväxlng och se om det bara funkade som en del säger. Kanske för att jag är för lat?
Men jag är mer än nöjd! Jag har också parallels installerat och XP, men det var lugnt ett felköp, har inte startat XP efter installationen. Jag säger bara att mac är guld för lata människor eller andra som vill det bara ska funka. Men jag blev lite missnöjd att inte Isync hade stöd för min telefon, Nokia 6233. Men det var ändå lätt fixat med Nova Media grejen.
Har förresten haft den första bärbara LGen i Norden som börjat brinna, när jag använde MSN...min lillebror har en också en mac mini med apples 24tums skärm, den tycker jag också om, men han kör bara XP på den.
Sen en sista sak...Jag är lite smått trött på alla diskussioner om MAC vs. PC det slutar nästan alltid med att det blir pinsamt låg nivå på diskussionerna. Alla väljer dator efter olika behov, och tyvärr kanske lite okunskap oavsett mac eller pc.
Om det blev lite svårläst så är det för att jag hinner med att skriva vad jag tänker, ni får ha det fint därute i höstmörkret.