Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows 2003

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som provat installera Windows Server 2003 på en MacPro?
ska köra lite spel serverar på ett lan och alla spel finns inte för OSX så jag tänkte lägga in Windows Server 2003 men vet inte om nätverk och sånt funkar.

Någon som har någon erfarenhet och kan berätta?

Är inte XP bättre att köra spel på än 2003?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-09 19:29
Ursprungligen av Johan S:

Är inte XP bättre att köra spel på än 2003?

Egentligen inte så jävla stor skillnad, förrutom att dom flesta spel är skrivna med XP i åtanke. Vilket gör att de flesta spel är bättre på att köras under XP, om man säger så.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-09 19:26

Det är extremt likt Windows XP och det bör fungera även om det inte stöds på samma sätt som XP. Jag hade kört XP som jag var du.

ok windows 2003 har stöd för 4 kärnor vilket inte XP har sen ska vi ha dom som spel servrar dvs dedikerade vi ska inte spela på själva burkarna

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-09 19:46
Ursprungligen av NightFlash:

ok windows 2003 har stöd för 4 kärnor vilket inte XP har sen ska vi ha dom som spel servrar dvs dedikerade vi ska inte spela på själva burkarna

Haha, då är det inga problem. Nätverkkorten är vanliga Marvel Yakoon i dom flesta Macar, med andra ord vanliga PC nätverkskort, och för övrigt är det ju inte mycket som kan krångla om ni skall ha den som LAN-server.

HJÄLP

windows 2003 hittade inte nätverks drivrutinerna och det där paketet man skapar i bootcamp funkar BARA i XP.

Så någon som vet exakt vilket nätverkskort det är i mac pro?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-31 13:29

prova att installera drivrutinerna manuellt genom att:

Öppna Macintoch CD:n och kopiera installationsfilen direkt till C:\. Därefter gå på startmenyn --> Kör. Leta upp installationsfilen på C:\. Lägg sedan till: /A /v, som nedan visar

"C:\Install Macintosh Drivers for Windows XP.exe" /A /v

Då startar installationen som vanligt men den kommer inte att installera utan endast extrahera alla filer till valbart ställe. Därefter får du tänka ut vad du måste göra själv.

1
Bevaka tråden