Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xbox/Cyberduck = Connection Refused

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena.

Håller på att bli galen. Försöker just nu koppla ihop min xbox (den gamla) med min mac via Cyberduck (ftp program) men får alltså samma fel, det står "Network Fel: Connection Refused.

Vad gör jag för fel? Jag skriver in username xbox och password xbox och mina inställningar ser ut såhär.

Xbox:
Ip: 192.168.0.8 (static)
Subnetmask: 255.255.255.0
Default gateway: 192.168.100.1

Macen:
Ip: 192.168.0.7
delnätsmask: 255.255.255.0

Det konstaiga är att jag fick det att funka för några månader sen när jag nyss fått macen.. nu har jag dock ingen aning om vad jag gör fel... snälla hoppas någon kan hjälpa mig inan jag bryter ihop :s

mvh Victor

  • Oregistrerad
  • 2006-10-31 09:29

Vad har du som Gateway till Xboxen? Använder du rätt kabel? (rak / korsad) har du provat att pinga xboxen från macen? har de kontakt över huvud taget??

Jag har 192.168.100.1 som default gateway i boxen. Jag använder en korsad kabel.
Hur pingar jag xboxen då, har ingen aning om dom har kontakt. Är sämst på nätverk.

Hej igen.

Jag lyckades lösa det genom att använda Transmit istället.. fungerar kanonbra.

Dock så uppkom ett annat problem. Jag tog bort det gamla xbmc och installerade det nyaste xbmc 2.0.0 i "Apps" på "F partitionen" där inns även Games, Emulators, Pictures, Movies.

När jag trycker på videor i xbmc så hittas inte mina filmfiler.. hur ska jag göra för att xbmc ska hitta dom i mappen "movies" på F:?

någon som förstår hur jag menar, svårt att beskriva

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-31 13:39

Mmm, jag kollar där. Hittar inget, crap. Ingen som vet något snabbt enkelt sätt att lösa det på?

Hittade det. Var ju bara att trycka på vit knapp inne i videos och välja source Skönt. tack för hjälpen.

1
Bevaka tråden