Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej reparera disk

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle installera Boot Camp på min MBP men fick ett felmeddelande om att disken inte kunde verifieras och ombads reparera den i Disk Utility. Men när jag öppnar Disk Utility är inte "Reparera" ett valbart alternativ och kör jag kontrollen får jag det som bilden nedan visar.

Någon som vill hjälpa en nybörjare på Mac?

Mvh,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-30 21:21

Du kan inte köra reparation på din startskiva, du måste starta ifrån installationsdisken eller en annan hårddisk eller partition.
Joel

Ursprungligen av Joel:

Du kan inte köra reparation på din startskiva, du måste starta ifrån installationsdisken eller en annan hårddisk eller partition.
Joel

Okej, skall testa det, tack!

Mvh,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-30 22:28

Problem med Safari

Hej,
Jag installerade nyligen ett program för att visa bildspel i Safari (jag har glömt namnet). Sedan dess har Safari hängt sej om och om igen, och nu undrar jag om någon vet namnet på detta program så att jag kan ta hem det igen för att använda avinstallera funktionen.
Mvh Joel

Ursprungligen av Joel:

Du kan inte köra reparation på din startskiva, du måste starta ifrån installationsdisken eller en annan hårddisk eller partition.
Joel

Självklart var det så simpelt! Om jag bara läst, t.om på min egen bild jag bifogade, så stod det ju faktiskt i klartext :">

Sen har du nog postat lite fel med ditt inlägg ovan

Mvh,

Enhetshuvudet?

Det var nog rekord i töntig översättning från engelska till svenska?
Just därför man kör systemet på egngelska så man slipper knasiga termer.

Ursprungligen av star-affinity:

Enhetshuvudet?

Det var nog rekord i töntig översättning från engelska till svenska?
Just därför man kör systemet på egngelska så man slipper knasiga termer.

Windows kör jag alltid i engelsk version, men det beror ju på att den alltid är mest uppdaterad. Med Macen fungerar ju alla språk lika bra som jag fattat det.

Sen är roliga översättningar kul och förnöjer dagen

Mvh,

1
Bevaka tråden