Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OurTunes - ersättare?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-18 15:46

Använde förr OurTunes för att plocka ner mp3or från mina kollegor, men nu funkar det inte länge i och med senaste iTunes.

Nån som har en ersättare? Nåt liknande program?

(hänvisa mig gärna till en annan tråd om detta redan disskuterats)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-31 16:51

Ingen som vet nåt?
Konstigt.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-11-02 11:50

Jag tror att Apple har försökt/lyckats blockera det i senaste versionen, som du säger. Men jag tror att det kommer komma en uppdatering av ourTunes snart (visserligen står det på utvecklarsidan att det kommer komma i december någon gång). Vi får hoppas att de kommer förbi blockeringen då helt enkelt...

  • Oregistrerad
  • 2006-11-05 13:30

Enligt en tråd på Appleinsider så ska Blue Coconut fungera. Har dock ej fått det att lira själv...

Blue Coconut verkar riktigt fint annars, kan launchas från scriptmenyn i iTunes t ex.

Ofattbart lite snack om detta ute i macrymden... Har Apple verkligen lyckats blocka detta for good? (december känns verkligen som for good)

Blue Coconut

har själv använt detta tidigare, och det har fungerat väldigt bra. Men med nya iTunes är det stopp, Blue Coconut startar aldrig nedladdningen (precis som tidigare ifall personens bibliotek var lösenordsskyddat, vilket var den enda nackdelen med just det programmet).

Väntar spänt på en lösning. Speciellt efter att jag upptäckt HamachiX,

http://hamachix.spaceants.net/

som möjliggör VPN (virtual private network) mellan såväl mac som pc (se originalet de hänvisar till), och därmed även Shared Music i iTunes.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-11-10 11:50

Tjena! efter mycket pill så har jag fått delningen av itunes och även nedladdningen att funka. du måste dock installera gamla itunes 6 för i den nya har dom stoppat det. sen har dom en spärr i blue coconutt och intel processorer så använd dig av "our tunes" istället så ska det funka.

/P

  • Oregistrerad
  • 2006-11-10 13:32

Visst menar du att du fått nedladdningen från dig att funka med iTunes 6? Eller har du lyckats ladda ned från en som delat ut sitt library från iTunes 7 genom att själv köra iTunes 6?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-10 14:51

Kanske inte riktigt det du söker, och egentligen inte till för det du vill göra....
http://www.codewave.de/products/mytunesrss/

1
Bevaka tråden