Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

XMMS/WinAmp alternativ för MacOS X nu då?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-31 13:16

Tjena,

Joddå, jag sökte och hittade massor av frågor och några svar om denna fråga. Vill bara att kolla om det finns några nyare alternativ?
De flesta programvaror som folk pekar på har sedan länge lagts ner....

Jag vill ha en enkel XMMS/WinAmp alternativ till iTunes, det finns tillfällen man inte vill sitta och editera ID3 taggar till dödagar utan man vill bara dra in och släppa sina OGG,Flac eller MP3:ade vinylrips in en Playlist editor och bara spela dem....

Det ENDA? alternativ som verkar finnas och utvecklas är COG men det är något som inte känns riktigt rätt med den...? kan inte riktigt sätta fingret på det...

Sedan finns iofs XMMS (som kräver X) som man verkar kunna installera på något sätt men jag har ju skaffat en Mac för att slippa allt vad Linux/BSD är (Konverterade från Ubuntu/SuSE Linux i Maj/juni). Jag vill bara använda min dator när jag kommer hem efter en dag på jobbet som "IT-konsult", vill inte administrera datorer på fritiden oxå....
...och det verkar som om många som testat XMMS av samma anledningar som mig inte är nöjda med den....

//PDa

Vet inte exakt vad du är ute efter, en enkel musikspelare?
www.panic.com/audion/
www.vidoelan.org

kanske?

Hittade den här för nån dag sedan. Provat den?
http://sbooth.org/Play/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-31 23:51

Om du kör i kolumn-bläddrings-läget i Finder, kan du spela låtarna direkt där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-01 12:36

Tjena,

Tack för alla svar

Precis, jag är ute efter en enkel spelare alá XMMS/WinAmp!!!

> www..panic.com/audion/
Denna är nerlagd så jag hoppade över att testa den....

>www.vidoelan.org
Har sett VLC som en filmspelare men man kan ju faktiskt spela musik i den oxå märkte jag igår:O, och den kan ju med sin enkla playlist editor ersätta XMMS rätt bra.

>http://sbooth.org/Play/
Verkar ha framtiden för sig, den kände dock inte igen en enda fil som jag försökte spela. Dock så är den ju bara alfa eller beta...

>Om du kör i kolumn-bläddrings-läget i Finder, kan du spela låtarna direkt där.
Ska testa detta ikväll....

Jag testade oxå XMMS, största problemet med denna var att det inte verkar fungera med drag & drop utav filer...och så var det inte roligt att få port att fungera och fatta att man behövde ett utvecklarpaket från Apple....

Vet inte vad XMMS2 kan erbuda i framtiden, den är ju i beta eller så idag men det verkar som om det skulle vara möjligt för någon att hacka en snyggt enkelt gui för MacOS, tänkte maila projektet och fråga om det är något på G runt MacOS X....de verkar vara Svenskar till stor del...

Det känns som om att det blir VLC som alternativ tills vidare....

//PDa

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-02 16:57

>> www..panic.com/audion/
>Denna är nerlagd så jag hoppade över att testa den....

Hoppa inte över, att den är nerlagd gör inget då det faktiskt är ett av få program som kan anses "klart" och inte befinner sig i ett evigt betastadium. *host*firefoxitunesskypeadium*hrrm*

1
Bevaka tråden