Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkmusik i iTunes el. PlayerOne

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som kan ge mig ett URL tips på en bra streaming där de har inriktat sig på funk musik?

Tpf,
/Gambit

Hmm, räknas Helloween som funk?

Argh! Nä!

Det skulle jag vilja ha också. Lite rykande skön funk från tidigt 70 tal.

Helloween-albumet Pink Bubbles Go Ape fullkomligen osar ju funk

(smakprov finnes)

Well, jag skall vara lite ärlig och inte kollat in VARENDA stream som finns på iTunes men det verkar saknas en del falanger. Emedan det finns kanske ett 15-20-tal hardcore/rave/trance har jag inte funnit någon funkstream.
Får väl slänga in lite Earth Wind & Fire cds

Nä, har inte gett upp ännu.

En annan sak jag saknat är riktiga "News" streams.
Under "Public" finns en del. Visserligen från USA men en av de bättre finns som heter: www.KCRW Simulcast (www.kcrw.com). En rekomendation från min ganska liberala/europeiskt inställd sambo som kommer ifrån USA

Gambit

Jag saknar en Morbid Angel-stream när jag sitter på jobbet :/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-18 17:25
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Helloween-albumet Pink Bubbles Go Ape fullkomligen osar ju funk

(smakprov finnes)

Are you serius? Det där är väl inte funk förbövelen!

bob: enlighten us, please! Jag har själv ingen aning om vilka de är.

Gambit

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-18 17:49

Yihaa!!

1001%

Eller öppna url i iTunes: http://www.live365.com/play/33115?membername=&session=comfm 5%3A0&pid=&SaneID=217.215.36.49-1034955976991&lid=-1-swe

Partyt kan börja

[ 18 Oktober 2002, 17:54: Meddelandet ändrat av: Bob ]

• Medlem
  • 2002-10-18 18:30
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:

Får väl slänga in lite Earth Wind & Fire cds 
Gambit

Eart Wind & Fire är ju inte riktig funk, utan lite småfunkig soul/disco, dock mycket bra ändå...

Kontakta mig om du vill ha tips på phet hård funk, Stenhård House svängig acid jazz... och blytungt råsväng......

nixon
Ja, jag vet. Inte riktigt Funk i rätta bemärkelsen. En del låtar de gjort är ren funk dock. Men visst, du har rätt.
Om du är lite inne på det där med Funk, kan du rekomendera någon streaming för min iTunes el. PlayerOne?

Förresten...någon som vet hur den där "search" ovala rutan som finns uppe till höger i iTunes. Den funkar inte hos mig. Kanske (förmodligen) gör jag något fel, eller inte riktigt förstått hur den funkar.

Någon?

Gambit

• Medlem
  • 2002-10-18 18:36
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Bob:
Yihaa!!

1001%

Eller öppna url i iTunes: http://www.live365.com/play/33115?membername=&session=comfm 5%3A0&pid=&SaneID=217.215.36.49-1034955976991&lid=-1-swe

Partyt kan börja

Rattade in den.. och det första jag fick höra var Brother Jonson/stomp från 1978... en av mina absolut bästa låtar och med århundradets bästa slapbass-solo... verkar vaa en phet station,, dåligt ljud tyvärr..

bob...det där är väl inte funk.
LOL...80-tals pop så det stänker! Men inget fel i det.
Fast nu var det ju Funk det handlade om.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-18 18:46
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
bob...det där är väl inte funk.
LOL...80-tals pop så det stänker! Men inget fel i det.
Fast nu var det ju Funk det handlade om.

ja de blandar rätt friskt

Letar vidare...

Mmmm, jag med.....

Errrr. NIXON!
Kolla din pm.

Gambit

• Medlem
  • 2002-10-18 19:51

Har inget tips på en funkkanal, det som var närmast var Monkeyradio som lagt ner,, tack för det RIAA

http://monkeyradio.org/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-18 20:03

Det här suger. jag hittar inget bra...

Under Urban i iTunes finns Boombastic Radio.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-10-18 20:24

Om ni vill ha alla radiostationer (nästan) som sänder strömmande mp3 kan ni gå in på www.shoutcast.com och söka på ord eller kategori. Det finns en hel del!

• Medlem
  • 2002-10-18 20:25

Jag får väl sätta upp en egen Streaming funk kanal bara för Gambit, hinner inte ikväll... säg till när du tänkt lyssna så sätter jag upp en groovie stream.....

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-10-18 20:26

Om det bara är funk ni är ute efter kan ni gå direkt hit.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kalle W:
Om ni vill ha alla radiostationer (nästan) som sänder strömmande mp3 kan ni gå in på www.shoutcast.com och söka på ord eller kategori. Det finns en hel del!

Jepps, det är dom kanalerna WinAmp och Audion använder sig av.. Trist att iTunes kanaler är så himmla sunkiga..

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-10-18 22:13

Bara så att alla vet:

Det går bra att lyssna på strömmar man hittar på www.shoutcast.com i iTunes. Bara att klicka så öppnas iTunes och sätter igång att spela.

Hoppas ingen missade det...

1
Bevaka tråden