Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Orinoco i Interna AirPort porten funkar!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett Orinoco Silver som jag testade att köra i interna AirPort porten.
Min PB känner igen den som ett AirPort kort med full funktionalitet.

Dock krävs wirelessdriver el. dyl. för att PBn ska känna igen kortet i den externa Pccard porten...

Ett problem dock...antenndelen sticker ut 2cm från kortet, så den får inte plats i burken.

Om man bortser från antenndelen, ser Orinocokortyet ut exakt som mitt AirPort orginal kort.
Pillade isär antenndelen, som dessvärre visar sig vara ett krestkort som sitter ihop med resten av kortet.
Det hade ju varit ballt om man bara kunde ta isär antennen från kortet och stoppa in det som om det vore ett "riktigt" airportkort!
Har nån av er pillat med detta?
Tänkte jag skulle höra efter innan jag går vidare med detta.

Annars, är det nån som har koll på om det i terminalen skulle gå att få OS:et att leta i PCcard porten efter airportkortet istället för den interna porten (pccard port 2?)

  • Medlem
  • 2006-11-01 22:16

Hejsan, hittade du någon lösning på problemet?

De gamla AirPort-korten är väl i princip antennlösa Orinoco Silver med Apple-logotypen på?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-01 23:30

För flera år sedan när jag demonterade/dissekerade en 1:a generationens AirPort Basstation (Graphite), fann jag just ett dylikt "Orinicco Silver"...

- Torkel

Betyder det att man kan meka till ett Orinoco så det använder inbyggda antennen? Det låter ju inte helt fel. Jag har ett Orinoco men använder det inte så ofta eftersom det sticker ut.

1
Bevaka tråden