Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webb-kamera till stopmotion

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag hade tänkt köpa en billig webbkamera för att göra nån liten stopmotion film. Men frågan äv villken? Eftersom jag inte kommer använda den så ofta och jag bara gör det för skoj skull får den inte kosta mer än 500kr. Och så ska den ju vara lätt att fästa när man tar bilderna. Jag har ett kamera-stativ, finns det webb-kameror man kan fästa på ett vanligt kamerastativ?

Har ni något förslag på webbkameror?

Tack för svaren!

Finns det några andra än iSight som funkar till mac?

Ursprungligen av hejhej38:

Hej!

Jag hade tänkt köpa en billig webbkamera för att göra nån liten stopmotion film. Men frågan äv villken? Eftersom jag inte kommer använda den så ofta och jag bara gör det för skoj skull får den inte kosta mer än 500kr. Och så ska den ju vara lätt att fästa när man tar bilderna. Jag har ett kamera-stativ, finns det webb-kameror man kan fästa på ett vanligt kamerastativ?

Har ni något förslag på webbkameror?

Tack för svaren!

Ursäkta den dumma frågan men vad är en stop-motion film?

Jag gissar att det är en kamera att spela in teknade eller lerknådade animationer med. Men detta är våghalsig gissning från en som enbart borde hålla truten i ämnet.

Och nu gjorde jag en sökning på google och hittade en wikipediaartikel omsaken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Stop_motionhttp://en.wikipedia.org/wiki/Stop_motion

• Oregistrerad
  • 2006-11-02 12:44

Det finns två kameror som har officiellt support i OSX, iSight (Som du inte kan köpa längre i Europa pga. importförbud från EU). samt en kamera från Logitech (För mig den heter 4000 nånting).

Ett alternativ dock är att köra macam som är en gratis drivrutin som har stöd för väldigt många kameror för USB.

1
Bevaka tråden