Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmer i iTunes Store snart?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Att det har funnits Pixar filmer att köpa i iTunes Store ett tag har jag sett, men när jag surfade in idag så fanns det ett par alternativ till som jag inte sett tidigare i listan. TV Shows har jag inte sett i den svenska butiken innan så frågan är om det är något på gång eller om jag bara har missat detta förut.

Du hamnade troligen på amerikanska iTunes Store. Observera att varken TV Shows eller Music Videos har någon "new"-ikon bredvid sig. Svenska iTunes Store har varken eller.

Tänkte också på det. Det är nog tyvärr bara en bugg, för jag får bara upp de extra alternativen när jag går in på Podcast alternativet. *Suck* jag som nästan fick upp lite hopp. Dags att komma ned på jorden igen.

Är det någon som vet varför det inte finns några tv/musik videos att köpa på iTunes? Skulle vara schysst om det fanns.

Problemet är väl rättigheter. Apple saknar rättigheterna från copyright hållarna att sälja material i Sverige. Och vi är kanske inte den största marknaden, så vi prioriteras nog inte så högt.

Låter rimligt för amerikanska tv program men för musikvideos borde rättigheterna hanteras likande som för själva låten. Skulle även vara intressant att se svenska tvprogram på iTunes, tex. kunna ladda ner Parlamentet varje vecka...

Med tanke på hur mycket kraft TV4 plöjer ner i egna, halvkassa lösningar för TV-program via internet så lär inte Parlamentet dyka upp i iTunes på ett bra tag.

1
Bevaka tråden