ok. Jag är ju lite ny just på detta forum. Men jag är moderator och 3000 inlägg rik på ett hembioforum... med den erfarenheten tänkte jag försöka lägga ett förslag här.
Nu vet jag inte hur stort reklamproblemet är. Men... Om det är ett mindre problem än att moderator skall gå in och justera kommatecken etc åt användarna så är mitt förslag:
De troll som missköter redigera funktionen, sätt de användarna på att deras inlägg måste kontrolleras (för all framtid, stäng av endast vid bättring) av moderator/administratör INNAN det publiseras på forumet. Sedan, är det ju upp till användare på forumet oxå. Hittar man saker som ser misstänkt ut rapportera så moderator får en chans att hitta trollen - för det verkar ju vara ett problem i sig.
Sedan kanske man tillochmed kan scripta att om ett inlägg som är xxx dagar gammalt redigeras - så skall moderator bli varse via PM. - för hur många inlägg äldre än tex 180 dagar redigeras på en månad?
Handlar det om en FAQ - så är den ju relativt färsk - lika så en annons iaf priset på datorer som inte håller sig uppe på samma pris en lång tid.
Om man kombinerar ovanstående förslag med varandra - så tror jag man kan hitta en bra lösning. Detta är ett problem vi faktiskt inte tänkt på i det forum jag modererar, skall be nån admin kolla in denna tråden faktiskt.
//Loofy