Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästföredatum på redigeringsmöjlighet?

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Tangen:

Nu börjar det låta surt, jag håller med alla i denna tråd - tyvärr håller jag med Björnström med - då han har rätt i att det är ett problem, enligt hans beskrivelse.

Ja, det är jag som lortar ner. Jag tycker att sådana här användarsynpunkter börjar bli styvmoderligt behandlade. Jag tar upp sådana här sakar därför att jag vill vara delaktig i 99macs utvecklande, inte för att gnälla. Men när gehöret uteblir från de som har inflytande över utformningen märker jag att jag blir kinkig.

Citat:

Jag tycker att man istället inför en regel som säger att:
Om medlem editerar gamla inlägg, skall dessa ändringar vara motiverade och inte innehålla någon form av reklam eller andra stötande kommentarer, personpåhopp etc - enligt de regler som finns för forumet.
Om medlem bryter mot denna regel, bannas han under 30 dagar - är brottet att anse som grovt kommer sheriffen och baron hem till er och pratar fördelar med PC tills dess att sedvanlig placebo-lobotomi infaller.

/Tangen

Det tycker jag låter som en mycket god idé. Bifalles!
/David

Att inte kunna redigera eller radera Säljes/Bytes/Köpes annonser/inlägg är korkat!!!

SN

Varför inte vidareutveckla begränsningen så att användare som länkar till bilder i forumet hindras ta bort eller ändra dessa bilder där de ursprungligen ligger - offsite.

Obs sarkasm

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-31 19:54

Jag har upplevt lite ångest själv efter att ha sovit friskt på natten, loggat senare in på kvällen och upptäckt att - det går inte att regidera mitt inlägg! Va!

Ok, nu har jag ju vänjt mig..

• Oregistrerad
  • 2006-11-01 16:55

Samma här

La ut en säljannons på en scanner i förrgår, och kom på att jag ville komplettera med foton och ytterligare information. Njet gick inte det, inte ens att lägga till informationen som ett inlägg efter.

Otroligt korkat

• Medlem
  • Mölndal
  • 2006-11-03 23:54

ok. Jag är ju lite ny just på detta forum. Men jag är moderator och 3000 inlägg rik på ett hembioforum... med den erfarenheten tänkte jag försöka lägga ett förslag här.

Nu vet jag inte hur stort reklamproblemet är. Men... Om det är ett mindre problem än att moderator skall gå in och justera kommatecken etc åt användarna så är mitt förslag:

De troll som missköter redigera funktionen, sätt de användarna på att deras inlägg måste kontrolleras (för all framtid, stäng av endast vid bättring) av moderator/administratör INNAN det publiseras på forumet. Sedan, är det ju upp till användare på forumet oxå. Hittar man saker som ser misstänkt ut rapportera så moderator får en chans att hitta trollen - för det verkar ju vara ett problem i sig.
Sedan kanske man tillochmed kan scripta att om ett inlägg som är xxx dagar gammalt redigeras - så skall moderator bli varse via PM. - för hur många inlägg äldre än tex 180 dagar redigeras på en månad?

Handlar det om en FAQ - så är den ju relativt färsk - lika så en annons iaf priset på datorer som inte håller sig uppe på samma pris en lång tid.

Om man kombinerar ovanstående förslag med varandra - så tror jag man kan hitta en bra lösning. Detta är ett problem vi faktiskt inte tänkt på i det forum jag modererar, skall be nån admin kolla in denna tråden faktiskt.

//Loofy

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-06 11:02

O.o Jag tror jag håller med Loofen!

Bevaka tråden