Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Super Video CD

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon spelare till Macen, helst Mac OS X som kan spela upp SVCD-format?
QuickTime klarar ju inte av det.
Tacksam för tips.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-22 23:29

Jo, Quicktime klarar av SVCD. Men då måste du köpa en mpeg-2 plugin.

Annars funkar det med vlc (VideoLan Client) som e gratis. Se i filarkivet.

Tack för den infon!

• Medlem
  • Lund
  • 2002-10-29 15:27

Sen är det visst så att Mac OS X inte är helt 100 på att läsa SVCD-skivor. Jag hade hiskeliga problem med att spela upp en film, men efter tips så stoppade jag in skivan i vår NT-server, kopierade ut MPEG-filen och la på min disk. Sen funkade det finfint. Så det kan vara en variant om man stöter på problem.

Men klarar VLC verkligen av att spela upp SVCD som är utbränt på skiva? Jag har inte fått det att fungera i alla fall.

• Medlem
  • Lund
  • 2002-10-29 15:40

Nja, det verkar väl inte funka så bra. Men det kan väl ha att göra med att X inte läser skivorna ordentligt, antar jag.

• Medlem
  • 2002-10-29 16:48
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olesen:
Men klarar VLC verkligen av att spela upp SVCD som är utbränt på skiva? Jag har inte fått det att fungera i alla fall.

Vad är det som inte funkar? Drar du o släpper någonting VLC-ikonen? Brända VCD/SVCD måste startas från VLC:s meny.

Citat:

quote: Vad är det som inte funkar? Drar du o släpper någonting VLC-ikonen? Brända VCD/SVCD måste startas från VLC:s meny.

Jo, menar du att du har fått det att fungera? Det finns inget som säger att det inte är fel på skivorna som jag lånat, men jag tvivlar på det med tanke på att de fungerar fint på polarens PC.

Jag har inte haft några problem med Komersiella SVCDs som följer standarden.

1
Bevaka tråden