Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högtalarhjälp i Göteborg

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-26 12:16

Hej,

jag var inne på MacForum på Avenyn i Göteborg i förra veckan och blev väldigt förtjust i ett par högtalare. Dom var vita, hade eget slutsteg och kostade ca 5000:- st. Har ringt MacForum som inte kunde säga vad de hette.

Finns det någon här som bor i Göteborg och har vägarna förbi och har lust att kolla vad det är för märke på högtalarna? Dom står till höger när man kommer in i butiken på disken närmast fönstret och är ihopkpplade med ett mixerbord bakom disken (tror jag). Dom är som sagt vita, fyrkantiga med mjuka hörn och har volymkontroll på framsidan.

Stort tack på förhand!!

  • Oregistrerad
  • 2006-10-26 16:37

Kan det vara den längst till höger? Genelec 8020A.
Går att köpa genom de flesta bättre ÅF och musikaffärer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-26 16:42

[QUOTE="Johan

Kan det vara den längst till höger? Genelec 8020A.
Går att köpa genom de flesta bättre ÅF och musikaffärer.[/QUOTE"]

Dom var det! Stort tack. Jag tappade namnet någostans längs vägen Göteborg-Köpenhamn-Stockholm.

Genlec är finska studiohögtalare med mycket god renomé skivbola som BIS använder deras stora monitorer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-26 17:38
Ursprungligen av DrBoar:

Genlec är finska studiohögtalare med mycket god renomé skivbola som BIS använder deras stora monitorer

Dom lät helt fantastiskt faktiskt. Jag var i Göteborg på möte och smet ut på rasten för att glo i Mac-affären och bara fastnade där lyssnandes på nån slags techno som jag egentligen inte alls gillar.

Det blir helt klart ett inköp!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-03 11:20

Finns det nåt som man kan kalla för studiostandard så är det väl genelec

Köp dem, det blir inte fel. Även om de kan vara lite för analytiska för att bara njutningslyssna på musik, tycker jag. Har dock inte lyssnat alltför mycket på 80xx-serien, mest på den gamla 10xx-serien.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-04 11:34

Tips! De vita är inte av samma vita kulör som Apple iVita och det ser rätt fjantigt när de står jämte varandra. Svarta blir faktiskt stiligare. Dessutom är det en jäkla leveranstid på de vita eftersom de byggs på beställning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-04 15:05
Ursprungligen av Johan Gunverth:

Tips! De vita är inte av samma vita kulör som Apple iVita och det ser rätt fjantigt när de står jämte varandra. Svarta blir faktiskt stiligare. Dessutom är det en jäkla leveranstid på de vita eftersom de byggs på beställning.

Okej, mer bra tips. Tack!

1
Bevaka tråden