Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera endast en bild?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det jag som är blind eller är det så att man i iphoto bara kan lägga över hela rullen och inte kan välja ett par bilder att importera?

Lite jobbigt när jag har 200 bilder på kameran och bara vill ha den sista bilden!

• Oregistrerad
  • 2006-11-01 13:42

använd programmet Bildinssamling och markera den bild du vill ha, jag vill minnas att man kan importera direkt till Iphoto.

Mvh

Nikolaj

• Oregistrerad
  • 2006-11-01 13:48

Du är inte blind, det är så i iPhoto. Men du kan bläddra i kameran manuellt med hjälp av Finder och dra bilden till iPhoto, under förutsättningen att du kan se kameran som en disk på skrivbordet.

Om du, som jag, inte kan se kameran på skrivbordet så är det bara att använda "Image Capture" programvaran som du hittar i din "Applications" mapp. Där går det ta ut bara några specifika om man så vill.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-01 21:28

Bildinsamling på svenska

/Tangen

• Medlem
  • Borås
  • 2006-11-01 22:50

Går det att stänga av det att iPhoto startar automatiskt så fort jag kopplar in min kamera? Det vore trevligt att kunna välja själv huruvida jag vill plocka en bild eller samtliga.

Jäpp, öppna Bildinsamling och ställ in det i inställningar där.

• Medlem
  • Borås
  • 2006-11-02 13:51

Åh, tack! Perfekt.

tack allihopa

1
Bevaka tråden