Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skydd mellan skärmen och tangentbordet?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!

Eftersom detta är min första laptop sedan en IBM 600-series och såldes också min första moderna laptop undrar jag följande.

Jag har hört talas om killar som lägger skydd i form av något mjukt material, likt det man får med MPBn mellan tangentbodet och skärmen varje gång de ska transportera den eller över huvud taget bara stänga den. De säger att det är för att det annars uppkommer pixelfel och att pixlarna dör...

Jag blir ju genast orolig. Är det verkligen nödvändigt att lägga ett skydd emellan varje gång man stänger laptopen. Är det inte annars en väldigt stor brist i konstruktionen?

Jag har som sagt haft den där IBM laptopen sedan 1998 och den har det då aldrig varit något fel på!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-05 15:22

Nejdå. det är inga problem. Men folk är såhär. Har man lagt 25.000 på en dator så skall det inte bli märken i skärmen bara pga att jag har vart oaktsam och INTE lagt ett skydd mellan skärm och de hårda tangenterna.

Det är allså upp till dig. Men det kan bli ett märke ifall det slår.

ta detta. http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=46288&product_id=572140

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-11-05 17:17

det vanligaste argumentet jag hört att man lägger ett papper eller liknande mellan är att fett från fingrarna fastnar på tangenterna och som i sin tur hamnar på skärmen när man slår ihop datorn...

har ganska tydliga märken i skärmen efter tangenterna på min 4 år gamla powerbook ...fast ärligt så tänker jag inte på det! Men jag kommer ha skydd imellen på min nya macbook pro som beställs snart

Har inga fingermärken på min iBooks skärm efter två år.Tycker personligen det verkar vara lite bökigt med ett "mellomläggspapir" (heja Norge!) som man skall hålla reda på - och som inte får bli smutsigt - när datorn inte är ihopfälld.

Jag tackar för era erfarenheter... jag gör som så tills vidare att jag har skyddet som låg emellan när datorn kom. Jag ska ner till Jansson data imorgon och höra om de har något bra.

Som sagt... när något kostar 20.000kr vill man inte skita ner det. Jag tror aldrig att jag har varit så petig någonsin med något jag köpt tidigare

• Medlem
  • International user
  • 2006-11-17 14:57

Jag var ner på Clasohlsson idag och köpte en mikrofiberduk, den måste klippas till men annars bra

1
Bevaka tråden