Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fönstermeddelande i Mail.app

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-06 12:17

Hejsan!
jag har precis börjat använda mail.app för att sköta mina email och jag tycker att det funkar super. Det enda som jag skulle vilja är att få någon form av visuellt meddelande att komplementera det lilla ljud som uppkommer när man får ett nytt mail.
Då jag har dockan inställd på att automatiskt gömma sig vill jag helst ha ett annat alternativ än att se det "på" applikationsikonen. Någon som har ett förslag på hur det går att lösa?

/Jonas

EDIT: stavfel

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-06 13:42

Jag har några regler ("rules") som vid nya inkommande meddelanden berättar (bokstavligen!) att jag fått nytt mail och till vilket av mina tre konton mailet togs emot. Kommandot 'say' i terminalen är kul att leka med i sammanhanget...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-06 14:28
Ursprungligen av Pegges:

Jag har några regler ("rules") som vid nya inkommande meddelanden berättar (bokstavligen!) att jag fått nytt mail och till vilket av mina tre konton mailet togs emot. Kommandot 'say' i terminalen är kul att leka med i sammanhanget...

Det låter intressant!
kan du utveckla hur man går tillväga med terminalkommandona? Har noll koll på att knacka kod där.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-11-06 14:29

Growl och medföljande plug-in för Mail är en annan variant som fungerar bra.

http://growl.info/

1
Bevaka tråden