Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic System for Mac OS X now available.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då var det dags.....äntligen. Inget stöd för VST-pluggar utan endast för Apple´s "Audio-units". Hrmmm, undrar hur det kommer att gå! Jaja, skönt att det är på gång i alla fall.

http://www.emagic.de

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-03 00:11

The decision to only support Audio Units was not taken lightly; we listened to both developers and users before making this decision and are convinced that Audio Units represents the optimal path forward for plug-in development.

Ska vi tippa att Apple hade lite att säga till om den här saken också?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-03 09:58

Vad betyder det egentligen? Det låter ju inte alls bra, VST-stöd är väl grymt viktigt? Jag har själv funderat på att köpa Logic men börjar nu tveka...kan någon reda ut det här?

/Nils
-

Ja, en salig röra blir det. Utan HALion, VG och LM4 etc, etc känns Logic plötsligt väldigt smalt för hemma-pularen. Jag känner mig dock rätt lugn utan detta, om inte Steinberg får för sig att göra "Audio Units" versioner av sina pluggar och Virtual-instruments så är det nog bye bye för dessa.....
Är det någon som vet om Steinberg har någon avsikt att släppa VST-stödet i SX? Blir inte det lite kaka på kaka att ha både VST och AudioUnits?

Hur som helst.....man ska ta det lugnt och se positivt istället. För mig som använder Cubase i OS9 så ser jag detta som ett perfekt tillfälle att byta plattform (OSX) och program (Logic) på en gång. Dessutom kan jag koncentrera mig mer på materialet än på produktionen utan galna plugins som man bara leker med timme efter timme.

Man kan inte rädda en dålig låt med en häftig produktion.....inte ofta i alla fall. (Boomfunk MC´s "Freestyler" är väl ett undantag)

(rättade lite stavfel)

[ 03 September 2002, 10:45: Meddelandet ändrat av: Fleno ]

• Medlem
  • Stigtomta
  • 2002-09-03 12:42

Jag använder en del VST pluggar som jag tycker är bra, typ L1. Hoppas att de i så fall bygger in en del liknande funktioner i programmet. Det vore ju trevligt om det tuggade lite mindre i processorn.

1
Bevaka tråden