Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mixa musik?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-10-27 12:43

Är det nån som känner till något bra program som man kan mixa musik med.
Alltså att tex kunna klippa ihop två (Eller flera) spår till ett men ändå kunna bränna det som två o.s.v. mm.

MP3or?

Well, Spark LE, Audion, Quicktime PRO m.m

Roxio Jam funkar ju också. Kan dessutom mixa/fadea ihop MP3´or och sen bränna det som vanlig audio.

Hej
Audion 3 för MacOSX har inte alls den möjligheten vad jag kan se - d v s mixa låtar och sedan bränna det till CD så att man får en juste mix. Däremot Nero för PC, men då blir det vid uppspelning på vanlig CD-spelare irriterande millisekundkorta avbrott mitt i mixen. Toast med Jam har denna möjlighet, men är för dyr, tycker jag, som är amatörhemmamixare och amatör-DJ och redan har Toast Titanium 5.2 (man kan inte köpa Jam som stand-alone). Förresten är detta, d v s frånvaron av att kunna spela upp mixade låtlistor där låtarna sömlöst går över i varann, som irriterar vad gäller iPod. Jag efterlyser fler tips vad gäller detta - d v s att mixa låtar och sedan bränna till CD. Tyvärr så hänger ju inte iTunes-mixningen (d v s inställningen att låtarna ska gå över i varann med 1-12 sek) med när man ska bränna, eller synka med iPod.

1
Bevaka tråden