Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort blixt reflektion i Ps CS2

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-11-05 23:04

Hejsan, har en bild som är tagen på en spegel och det hänger en spegel på väggen bakom. I spegeln på väggen bakom syns blixten tydligt och jag skulle vilja ta bort den. Är ganska grön på photoshop. Vore trevligt med lite hjälp. Har testat med att öka svart färg i de vita nyanserna och det hjälper lite men den bildinformation som finns i blixten verkar försvinna.

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2006-11-07 16:06

Om jag tror rätt om vad du menar på bilden har jag en idé som borde funka. Du letar upp verktyget "Klonstämpeln" (har jag för mig, inte använt ps på ett tag). Ifall du vill att där blixten är ska det t.ex. vara vägg, (som jag förstått det), så kan du Alt o sen trycker du med musen på enbit av väggen. Sedan trycker på blixten utan Alt i.
Hoppas du förstod hur jag mena, ;P

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-11-07 16:34

Nej det fungerade tyvärr inte.

Jag vill ta bort det vita är i spegeln och sen vill jag göra området där det finns bildinformation kvar normalfärgat.

Bifogar en bild som förtydligande:

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2006-11-07 16:59

Hm.. Vet inte riktigt hur du ska göra isåfall. För om du får bort det vita på nåt sätt, så kommer det ju som egentligen var där (bakom blixten), det kommer ju inte visas.. hm.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-11-07 17:01

Nej men det som är i själva spegeln gör inget om det försvinner men jag vill rädda det som är omkring. Det är lixom ljusare. Vill få det mörkare så att det passar bra ihop med resten av bilden.

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2006-11-07 17:27

Okej.. Har ingen aning då, men har ett tips till på hur du kan prova. du tar markeringsverktyget o markerar blixten, sedan letar du upp där du ändrar kontrasten. "brightness and contrast", och provar där. hade gärna hjälpt till med att prova olika sätt men har som sagt ocan inte det installerat längre. får väl ta o installera nån dag igen;P

1
Bevaka tråden