Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern hårddisk, mappar borta.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vellinge
  • 2006-11-08 02:41

Min underbara mac hangde sig nar jag skulle oppna en mapp pa min externa harddisk. Jag va tvungen att tvangsavsluta datorn.

Nar jag nu startade datorn igen har det forsvunnit mappar fran random stallen pa den extrerna harddisken (verkligen INGEN logik eller koppling mellan mapparna som forsvunnit). Tva mappar i root har forsvunnit. En undermapp och alla mappar i den.

Mappen jag forsokte komma in i nar datorn hangde sig finns kvar, men istallet for undermappar finns endast tva filer pa 0 Kb som forsvanner jag klickar en gang.

Disc utility visade inget fel.

Nagan som har vatt med om liknande eller har tips pa nagot recovery program jag ska kora? har ingen aning om var jag ska borja...

Du kan testa med Diskwarrior. Det programmet brukar ofta kunna fixa problem som DiscUtil. inte klarar av. Kan tyvärr inte komma med fler förslag. Situationen låter bekant dock men kommer inte på hur man kan lösa det. Tror dock inte att dina filer är helt borta utan bara att de fn är osynliga.

1
Bevaka tråden