Hmm.. är det bara jag som tycker att macen börjar lida lite av PC-utvecklings-dilemmat? Jag köpte min första iMac i januari, och den är ju redan gammal!?
Tyvärr kanske en korrekt iaktagelse Men det behöver inte kännas så
Det hysteriska grafik & cpu-hetsandet kommer just spelvärlden där varje spel hela tiden måste överträffa det förra - och i spelen är det just skärmupplevelsen som hela tiden måste bli häftigare och därmed krävs hela tiden bättre hårdvara.
Det är bla. därför som PC's är så förbålt fula - det har aldrig varit meningen att det ska vara snyggt, det ska vara enkelt att ta sig in i den och byta grejjor. De främsta PC-leverantörerna (HP & Dell ex.vis) har oxå datorlådor med gångjärn som öppnas utan skruvar, där alla komponenter är färgmärkta och sitter fast på lättglidande plastskenor med snäppfästen.
Det ska gå snabbt och enkelt att byta ut hårdvara så man har tid över för allt fixande med drivrutinerna.
Många PC-ägare är så ofta inuti sina datorer att de har monterat in arbetsbelysning i form av lysrör - ( NÄ, där skarvade jag men jag kunde inte låta bli )
För att återkomma till Tony's kommentar; Detta med rappa teknikskiften är ju en del av själva Intel-världen fast det är bara de tunga "spel-missbrukarna" och hårdvaru-nördarna (som jag själv var en ) som hänger med i de svängarna. Det är inget fel i sig att man vill se vattenblänk i 100 bildrutor per sekund, men om man inte behöver/vill ligga i framkant så är ju ens dator lika bra ett år senare - även för ganska avancerade spel.
Skälet till att jag tröttnade och switchade kan bäst sammanfattas med ett citat av Danny Glover i Dödligt Vapen-filmerna; "I'm too old for this shit!"
Samtidigt har jag kompisar som inte kommer att köpa en iMac så länge de har ett behov av att byta grafikkort var 7:e månad
Om det nu är en tröst för dig så tycker inte jag att din iMac är gammal, jag tycker det är 10 månader sen du köpte den