Köpa hårddisk är ju lite som att välja försäkringsbolag. Man handlar en "känsla" av trygghet... Alltså ingenting som kan garanteras!
IBM har sågats vid fotknölarna för ett antal år sedan, medans Seagate fått stämplar som pålitlig och tyst. Har diskar från Seagate, Hitachi/IBM, Maxtor och Western Digital. Alla går dessutom som systemdisk på någon maskin. Jag har också valt att ge Seagate förtroende som lagringsdiskar, men ironiskt nog är det också en Seagate-disk som börjat jävlas med mig. Ska dock testa en lågnivåformatering när och om jag får ork eller lust.
Fasen vad jag pladdrar, har nästan glömt vad jag ville säga... jo, nu...
Det är nog bara att köpa någon som man "tror" ska hålla ut länge, men att våga lägga sina viktiga dokument/bilder i någon tillverkares händer och strunta i en backupdisk är nog väl så modigt/korkat. Oavsett märke!
Ha ha... och vad det gäller IBM's dödsdisk, så har jag faktiskt en 40GB som funkar. Någon som vill köpa? Visst har den vart trasig, men det var endast kontakterna till strömkabeln som böhövde sig en lödning. Kanske skulle spara den som ett minne från "the dark days of storage".
8-) Borde nästan sätta disken som pris till den som fattar vad jag ville säga... nåja, är nog inte ensam om att tappa focus.