Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla mail borta! KRIS

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2006-11-09 18:05

Hej, bytte precis mailadress till gmail och övergav min gamla pop3. När jag sedan tog bort det gamla pop3kontot efter att ha lagt till det nya i mail så vipps var alla mail borta. Jag kan itne reda ut detta, måste få dem tillbaka!

Om du tar bort ett konto så tas mailen bort. That's it and that's that. De enda chans du har är att återställa från en backup eller använda en mjukvara för att återställda hårddiskens bortkastade filer. Det senare funkar dock väldigt dåligt på ett mailkonto som är ett gytter av filer. Jag har t ex 4916 filer i min inkorg.

• Medlem
  • Lund
  • 2006-11-09 19:43

Okej, har ingen backup så det får bli det senare... Hade jag bara vetat detta innan, argh!

• Medlem
  • Lund
  • 2006-11-09 19:45

Föresten, om man inte tömt papperskorgen efter att man gjorde det... borde de inte ligga kvar där?

Jag vet inte exakt hur du gjort så kolla först i din mailmapp så inte det ligger något kvar där. Du kanske redan gjort detta?

hemmamapp/Bibliotek/Mail

Jag testade nyss att ta bort ett konto och det verkar ha raderats direkt. Jag tömde först papperskorgen och sen kastade jag kontot. Ingenting dök upp i papperskorgen.

• Medlem
  • Lund
  • 2006-11-09 19:54

Nä, inget i papperskorgen och inget i mailmappen... Men brukar det inte vara så att om ett program kastar filer så förstörs dom inte förän man tömmer den. Har för mig att jag itne fått ledigt diskutrymmet innan jag tömt vid något tillfälle, kommer dock inte ihåg vilket program jag använde

Då får du rota runt i systemets osynliga tmp-mappar och Trashes-mappar med t ex File Buddy.

• Medlem
  • Lund
  • 2006-11-09 20:47

Okej, kör något data rescue program nu.. får vänta på resultat...

• Medlem
  • International user
  • 2006-11-10 00:01

Återskapa kontot så dyker dom troligen upp igen.

Yes!!

1
Bevaka tråden