Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kvalitetsetikett satte stopp för Xserve G5

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Råkade ut för ett konstigt fel. En Xserve G5 började låta riktigt illa - som att man hällt grus i en fläkt. Stoppade maskinen och körde igång den utan locket för att lokalisera felet.

På strömaggregatets innersta kortsida (det är avlångt med strömkontakt i ena änden och en stor kontakt till moderkortet på den inre sidan) sitter det en fläkt som skrek högt. Talade med Kullanders serviceavdelning som gav mig priset 1200kr plus moms för utbyte.

När jag står på posten och ska packa ner aggregatet ser jag att det sitter en liten klisteretikett i fläkten! Med en pincett får jag ur en klisteretikett som det står "Quality Checked" och en stämpel på. När jag tagit ur etiketten snurrar fläkten ljudlöst.

Väl tillbaka i serverhallen testar jag montera aggregatet igen och allt fungerar perfekt!

Ibland kan kvalitetskontrollerna ställa till det

Härligt att det löste sig så pass enkelt.

• Oregistrerad
  • 2006-11-05 17:03

Lol, riktigt roligt!

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-05 17:09

Hahahahahha! Kvalitetskontrollen som sabbar kvalitén, det var som katten..

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-11-06 14:20

Alltid lika kul när det visar sig vara någonting så enkelt. Tur att du kom på det bara!

Det kunde ha blivit en dyr borttagning

Bra att det ordnade sig iaf.
1200kr tycker jag iaf är lite väl dyrt för att byta ut en fläkt, jag skulle ha gjort det själv iaf om nu läget var att fläkten var kass och att jag ägde den vackra servern.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-06 22:00

1200kr är även rätt dyrt för att avlägsna en kvalitetssäkrad kvalitetssäkring! Som sänker kvalitén..

• Medlem
  • Varberg
  • 2006-11-09 23:49

Jag har råkat ut för samma sak i en eMac. Fast det ljudet var inte lika störande, det tog nog en månad innan jag orkade kolla vad det faktiskt var. Klistermärke där med..

Jag har bara råkat ut för det med en Fujitsu Siemens laptop. Va synd att jag hittade den här tråden, nu kan jag inte säga att det bara händer med PC-skräp...

Jag ryckte ut till en kund för några år sen, där en fläkt i en PowerMac G3 Server hade tuggat på en SCSI-kabel. Det orsakade en del problem med anslutning mot den disken...

1
Bevaka tråden