Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iTunes-ikon har tappat sin transparens...

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick tillbaka datorn från service i veckan, och när jag drog igång iTunes så hoppade ikonen i dockan till, och sedan ändrades den så att transparensen försvann. Så nu har jag en vit fyrkant runt ikonen i dockan; inte särskilt snyggt. Någon som vet hur jag får tillbaka ikonen till ursprungsutseendet?

MVH

/Erik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-10 16:39

prova starta om dockan, under tvångsavsluta, starta om.

(, Alt, Esc)

Ursprungligen av Tangen:

prova starta om dockan, under tvångsavsluta, starta om.

(, Alt, Esc)

Ursprungligen av Olav Rust:

Avsluta iTunes, dra ikonen från dockan till skrivbordet, den försvinner då i en rökpuff, dra ditt iTunes programikon (från programmappen) till dockan.

Har redan prövat ovan nämnda tips, utan resultat. TIll saken hör att iTunes-ikonen i program-mappen ser likadann ut som den i dockan, så problemet har nog mindre med dockan, och mer med iTunes-ikonen i sig att göra.

Ursprungligen av Converge:

Fick tillbaka datorn från service i veckan, och när jag drog igång iTunes så hoppade ikonen i dockan till, och sedan ändrades den så att transparensen försvann. Så nu har jag en vit fyrkant runt ikonen i dockan; inte särskilt snyggt. Någon som vet hur jag får tillbaka ikonen till ursprungsutseendet?

MVH

/Erik

Avsluta iTunes, dra ikonen från dockan till skrivbordet, den försvinner då i en rökpuff, dra ditt iTunes programikon (från programmappen) till dockan.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-10 18:25

Lite OT ... vad är det för "pratbubbla" med Z:n i som är bredvid ditt iTunes??

Ursprungligen av Scumpi:

Lite OT ... vad är det för "pratbubbla" med Z:n i som är bredvid ditt iTunes??

Det är mitt Adium. Hittade dock-ikonen på adiumxtras.com.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-10 18:48

Aha... inget roligare Tack, men jag använder mig av Proteus...

Har du kollat om det finns något att ta bort i iTunes-ikonen i program-mappen? Jag tänkte om man, varför vet jag inte, har ersatt originalikonen (klistrat in en ny).

Annars kanske du kan ersätta den med en ny tranparent ikon. Jag har en ikonsamling kallad "Restoration Icons Inside". Jag vet tyvärr inte var jag har laddat ner den men skulle tro att det var via apples sida

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-10 19:23

Enklast är väl att ladda ned och installera iTunes på nytt. Eller om du kan få symbolen skickad till dig.

Ahh nu vet jag vad som var felet... När iTunes 7 kom blev jag så less på ikonen att jag laddade ned en väldigt snarlik ikon och bytte ut orginalet (så lik att jag inte kom ihåg det ens). Ikonen blev snurrig när jag uppdaterade till senaste iTunes-verren, jag installerade om programmet nu, och nu ser ikonen "bra" ut igen (även om jag får dras med orginalet igen).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-10 20:26

För att återställa en fils symbol:

Markera filen och tryck cmd-I
Markera symbolen i fönstret
Tryck på backstegstangenten.

1
Bevaka tråden